شناسهٔ خبر: 41136761 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

صالحی در مراسم رونمایی از سردیس شهید سلیمانی:

شهید سلیمانی با شکوه زیست، با شکوه رفت و باشکوه خواهد ماند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از سردیس سردار سلیمانی، پوستر جشنواره بین‌المللی ذوالفقار و جشنواره ملی سردار آسمانی با روایت زندگی، شهادت و زیست سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نام، یاد و خاطره سردار دل‌ها بعد از شهادت او بیش از همیشه در دل‌های مردمان آزادی‌خواه زنده خواهد بود، حاج قاسم سلیمانی باشکوه زیست؛ باشکوه رفت و باشکوه خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: دکتر سید عباس صالحی امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی و پوستر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری ذوالفقار و دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در تالار رودکی با اشاره به آنکه خداوند یک معیت عام دارد که فراگیر هستی است و معیتی خاص دارد که مخصوص افراد برجسته و منتخب ذات الوهیت است، گفت: معیت خاص پروردگار برای افرادی است که توامان دو صفت تقوا و احسان را با یکدیگر همراه دارند.

وی افزود: در بعد تقوا به قول مقام معظم رهبری که همواره تذکر داشته و دارند؛ تقوا نه آنکه تنها تمرینی برای پرهیزگاری در راستای رضای خداوند است که به‌معنای مراعات و مراقبت پویا و درحال حرکت در زیست عادی است. آن چیزی که به‌عنوان پیشانی نوشت فعالیت‌های حاج قاسم سلیمانی همواره در منش وکردار او وجود داشت.
وی ادامه داد: احسان نه‌تنها به معنای انجام کار خوب که در معیت برای رسیدن به همان نگاه خاص خداوند آنست که کار خوب را خوب انجام دهیم. وقتی انسان هم متقی باشد و هم محسن، معیت الهی او را فرامی‌گیرد و دامنه این معیت را افعالی چون هدایت، آرامش، شجاعت، عزت و شکوه تعبیر می‌کنند. افعالی که که یکایک آنها را می‌شد در سیره و زندگی شخصی و جهادی حاج قاسم سلیمانی به وضوح رصد کرد.
صالحی خاطرنشان کرد: دامنه تقوای شهید حاج قاسم سلیمانی مراقبتی پویا و مراعاتی در حال عمل بود و دیگر مظهرش اخلاص بود؛ اخلاصی که مدام در راستای قرب الهی سرلوحه افعال و اعمال حاج قاسم سلیمانی بود. او دنبال نام نبود، هوا و هوس را رها کرد، در درون بزرگ و در برون فروتن‌ترین فروتنان بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال تمام در حوزه جهاد بدون هیچ گونه درنگ و مکثی حضور داشت و بی هیچ ادعایی از امنیت کشور و همچنین کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد و این دفاع خالصانه بود و عاشقانه.
وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در هر لحظه‌ای مراعات حدود شرعی و اخلاقی را مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری داشت و در سخت‌ترین عرصه‌های ملی، انسانی بود که از او به‌عنوان مردی اخلاق‌مدار و متشرع یاد می‌شود. این دو وجه او فراموش شدنی نیست؛ چراکه او شاگرد حضرت علی(ع) بوده و در مکتب او درنهایت شربت شهادت را در رکاب سید و سالار شهیدان برای حفظ کیان و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب نوشید.
صالحی با اشاره به حوزه احسان و تطبیق آن با زیست و زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: زندگی او تبلوری از احسان بود. ۴۰ سال در خط جهاد بی وقفه تلاش کرد و در این مسیر همواره این مفهوم را در نظر داشت که اگر کاری خوب را انجام می‌دهد آن را به خوبی نیز انجام دهد. از حرص بری بود و همواره پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خاک پاک کشور را چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های بعد از آن ادای دینی مهم در راستای اعمال خود خود برای مردم انقلابی و اسلامی ایران می‌دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نیز در این وزارت‌خانه تلاش می‌کنیم نه برای زنده نگه داشتن نام شهید سلیمانی که برای تکریم احسان و تقوایی که او چه در زندگی شخصی و چه در زندگی جهادگونه اش به تمام ملت آزادی‌خواه جهان و ازجمله ملت شریف ایران آموخت.
وی افزود: امسال نیز که شاهد چهلمین سال آغاز حماسه دفاع مقدس هستیم اولین سالی است که آن را بدون شهید سلیمانی پاس می‌داریم. شهید سلیمانی با دفاع مقدس جان گرفت و رشادت جهاد گونه خود را همواره در راستای حفظ ارزش‌های ایران اسلامی و انقلابی و شهدای آن به کار بست. حیات او پربرکت‌تر و نافذتر ادامه دارد و این چهلمین سال با نام سردار دل‌ها معنایی خاص پیدا می‌کند.
صالحی در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امسال در تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری خود مرتبط با پاسداشت چهلمین سال دفاع مقدس تلاش می‌کند تا نقش شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شهدای مدافعان حرم را بنا به مناسبت‌ها این‌بار با رویکرد فرهنگی و هنری زنده نگه دارند و در این مسیر کرمان به عنوان زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی و خوزستان به‌عنوان مهد یادگار مانده از هشت سال دفاع مقدس دو بال این حرکت هستند.
مراسم رونمایی از سردیس حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی ذوالفقار و پوستر دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حضور آیت‌الله موسوی جزایری؛ دکتر سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ هادی مظفری مدیر اداره هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمید قبادی مشاور اجرایی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس؛ لادن حیدری و جمعی دیگر از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری صبح امروز (یکشنبه پانزدهم تیر ماه) در تالار رودکی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما