شناسهٔ خبر: 41136758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سخنران حرم بانوی کرامت:

معرفت شناسنامه‌ای نسبت به اهل ‌بیت(ع) کافی نیست

حجت‌الاسلام گرجیان عربی گفت: شناخت و معرفت به امام معصوم(ع) در صورتی اتفاق می‌افتد که نخست معرفت شناسنامه‌ای نسبت به حضرات داشته باشیم و دیگر اینکه از مقام و جایگاه امام معصوم(ع) نزد خداوند آگاه باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان عربی، کارشناس دینی شب گذشته، 14 تیرماه طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: بر اساس روایت هر فردی بمیرد و امام زمان خودش را نشسناسد به مرگ جاهلی مرده، یعنی کافر از دنیا رفته است.

وی افزود: شناخت و معرفت به امام معصوم(ع) در صورتی اتفاق می‌افتد که نخست معرفت شناسنامه‌ای نسبت به حضرات داشته باشیم و دیگر اینکه از مقام و جایگاه امام معصوم(ع) نزد خداوند آگاه باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت، بیان کرد: امامان معصوم(ع) از طرف خداوند بر امت ولایت کامل دارند که رسول خدا(ص) آن‌ها را معرفی و تعداد امامان معصوم(ع) را ذکر فرموده است.

وی تأکید کرد: ائمه معصومین(ع) حاضر و ناظر بر تمامی اعمال انسان‌ها هستند و امام معصوم(ع) بر شرق و غرب عالم هستی اشراف کامل داشته و در حال حاضر امام زمان(عج) قطب عالم امکان است.

گرجیان عربی یادآور شد: هیچ‌گاه خیانت بعضی افراد در جمهوری اسلامی، احتکار بعضی از انسان‌ها، گرانفروشی، کم‌فروشی، معاصی و… از دید امام زمان(عج) پنهان نیست و حضرت اشراف کامل بر تمامی امور دارد.

وی افزود: حضرت معصومه(س) نیز اشراف کامل بر تمامی اعمال ما دارد چراکه حضرت یک بانوی معمولی و عادی نیست بلکه بانویی با کرامت، عالمه، فاضله، معصومه بوده و نزد اولیاء الهی تربیت یافته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت ایران در راستای اهداف خاصی از جمله شناساندن جایگاه و مقام ولی خدا و حجت خدا و امامت امام رضا(ع) بود.

وی تأکید کرد: حضرت معصومه(س) سلام و ارادت زائران را می‌شنود و می‌بیند و جواب می‌دهد و باید حواسمان را خوب جمع کنیم که در مسیر درست قرار گیریم تا مورد عنایت ایشان باشیم.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام

نظر شما