شناسهٔ خبر: 41135463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تنگستان: مسیر توسعه روستاهای این شهرستان هموار ‌است

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: با ایجاد زیر ساخت‌ها در ورزش، بهداشت و درمان، آموزش، گازرسانی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت تدبیر و امید زمینه توسعه و پیشرفت روستاهای این شهرستان فراهم شده‌است.

صاحب‌خبر -

عبدالحسن رفیعی پور روز یکشنبه در نشست با تعدادی از دهیاران شهرستان تنگستان به مناسبت ۱۴ تیرماه روز دهیاری‌ها و شهرداری افزود: امروز روستاها برای توسعه و پیشرفت در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و با اقدام‌ها، تلاش‌ها و امکانات ایجاد شده در روستاها، روستائیان به جامعه شهری متصل شده و در دسترسی به خدمات مختلف و مورد نیاز  نسبت به گذشته مشکلات کمتری دارند.

وی اضافه کرد: پیشرفت شهرستان وابسته به توسعه در بخش روستایی با تمام زیرساخت‌های آن است به همین دلیل پیگیر همه مشکلات روستایی و هرآنچه دهیاران از ما خواسته‌اند خواهیم بود و تا حصول نتیجه کوتاهی صورت نخواهد گرفت اما این به منزله برطرف کردن همه مشکلات مورد نظر نیست، حجم بالای درخواست‌ها و مشکلات و کمبود اعتبارات، باعث می‌شود  همه مشکلات مدنظر روستاها حل نشود.

وی  با اشاره به فعالیت ۶۹ دهیاری به عنوان متولیان روستا در توسعه وآبادانی و ارتقای شاخص‌های توسعه در این شهرستان تاکید کرد: برقراری ارتباط و تعامل دهیاران با مردم  و هماهنگی با بخشدار و شوراهای اسلامی موجب توسعه در روستاها می‌شود.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: تلاش دهیاران برای حفظ محیط زیست بسیار مهم  بوده و دهیاران ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، نهایت تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست وجلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم  رودخانه‌ها و خارج از محدوده روستا را در اولویت کاری قرار دهند.

رفیعی پور افز ود: سال گذشته ۴۳۶ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های شهرستان تنگستان واریز شد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: همچنین این شهرستان پارسال با پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی مقام دوم استان بوشهر را در جذب این تسهیلات کسب کرد.

وی بیان کرد: دهیاران موظف هستند گزارش عملکرد سال ۹۸ خود را تا پایان تیرماه با نصب بنر در روستا به اطلاع مردم برسانند و از این هفته نیز بازرسی از دهیاری‌ها و پروژه‌های انجام شده از محل اعتبارات سال ۹۸ و سه ماه نخست سال ۹۹  انجام می‌شود.

فرماندار تنگستان یادآور شد: پروژه اصلاح تقاطع گادوی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است و تلاش می‌شود این پروژه تا هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: هرچند بحران شدید کم آبی در شهرستان تنگستان با همکاری دهیاران و آب و فاضلاب مدیریت شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی وضعیت آب روستاها بنا به اظهار شوراها و دهیاران نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر است.

رفیعی پور بیان کرد: شهرستان تنگستان در تامین و جذب سهمیه قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر روستایی رتبه نخست استان بوشهر را دارد.

وی گاز رسانی به روستاهای منطقه خائیز، پروژه تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی قباکلکی - عالی حسینی و احداث ۱۳ مدرسه جدید در روستاهای این شهرستان از جمله پروژه‌های مهم  تنگستان عنوان کرد.

نظر شما