شناسهٔ خبر: 41134896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندارگناوه: مشکلات آرامستان این بندر برای دفن فوتی‌های کرونا برطرف شود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: شهرداری و دستگاه‌های مربوطه با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم، همه نیازمندی‌های آرامستان این بندر را پیش‌بینی و فراهم کنند تا مشکلات دفن فوتی‌های بیماری کرونا برطرف شود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آرامستان گناوه با دستور کار دفن فوتی‌های کرونا در دفتر امام جمعه این شهر افزود: فرمانداری آمادگی همکاری برای کمک به حل مشکلات آرامستان و  تدفین متوفیان کرونایی شهرستان را دارد و با دادستانی نیز در این ارتباط هماهنگی شده‌است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه روند شیوع ویروس کرونا در چند هفته اخیر سیر صعودی گرفته و آمار مبتلایان و موارد بستری در حال افزایش است، محدودیت‌هایی بر اساس تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با شدت بیشتری اعمال و در دستور کار قرار گرفته و جزئیات آن به اطلاع عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی رسانده شده‌است.

فرماندارگناوه افزود: ویروس کرونا همچنان در سراسر کشور فعال و رفتار آن ناشناخته است بنابراین همه پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی باید با قوت و قدرت رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به الزام و ضرورت تعطیل نشدن زندگی و معیشت مردم در ایام کرونا، باید تمهیداتی برای زندگی در کنار این ویروس اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط برای رعایت فاصله اجتماعی، اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات و دستگاه‌ها، پرهیز از دورهمی‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمع‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوباتی اتخاذ شده‌است.

امام جمعه گناوه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در تدفین درگذشتگان کرونایی شهرستان اظهار داشت: مشکلات و کمبودهایی در آرامستان و تدفین بیماران خاص کرونایی وجود دارد که برای برطرف شدن آنها به تمهیدات و مدیریت نیاز است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: با تمهیدات و تصمیم‌هایی که شهردار و مسئولان شهرستان دارند مشکلات ایجاد شده بزودی رفع خواهد شد.

وی  گفت: همکاری طلاب خواهر حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه در غسل و تدفین بیماران زن کرونایی امری خداپسندانه و قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: سلامت و معیشت مردم برای مسئولان نظام اسلامی و دولتمردان دارای اهمیت است و با در نظر گرفتن هر دو مورد تصمیم‌های لازم اتخاذ می‌شود.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اجرای دستور ستاد مقابله با کرونا برای همگان لازم است و همه آحاد جامعه باید با ستاد شهرستان همکاری و همیاری کنند.

رکنی حسینی اظهارداشت: همه اقشار جامعه باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و در شرایط کنونی رعایت دستورات بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک به عنوان یک امر مهم، لازم و ضروری در نظر داشته باشند.

شهردار گناوه گفت: مشکلات آرامستان با جدیت دنبال می‌شود و رفع این مشکلات با توجه به شرایط خاص در اولویت قرار خواهد گرفت.

سیدجواد حسینی حقیقی افزود: شهرداری از ابتدای شیوع کرونا در کنار سایر مسئولان ستاد مقابله با با این بیماری در شهرستان حضور داشته و همچنان آماده همکاری در این زمینه است.

در این نشست خریداری یک آمبولانس مجهز  برای آرامستان، حل مشکلات سیستم سرمایشی غسالخانه و محل استقرار نیروها، تأمین آب و سرویس بهداشتی و محوطه روشویی با رعایت کامل موازین بهداشتی، تفکیک سردخانه اموات کرونایی از مواردی بود که مطرح و مصوبات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر تاکنون ۴۷۶ بیمار کرونایی داشته و آمار فوتی اعلام نشده است.

نظر شما