شناسهٔ خبر: 41134670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

قمری: برگزاری مسابقات به دوچرخه‌سواران انگیزه می‌دهد

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: پیش از این شاید در ایران تنها کلاه دوچرخه‌سواری ساخته می‌شد اما الان بخشی از نیازهای و تجهیزات را در داخل تولید می‌کنیم.

 

به گزارش بانک ورزش، خسرو قمری در بازدید سیدرضا صالحی‌امیری از فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار داشت: پیش از این شاید در ایران تنها کلاه دوچرخه‌سواری ساخته می‌شد اما الان بخشی از نیازهای و تجهیزات را در داخل تولید می‌کنیم. از اوایل اسفند با توجه به فروش ساختمان فدراسیون خیابان ورزنده، کار ساخت و انتقال ساختمان در کمپ تیم ملی را آغاز کردیم.

 

وی افزود: منتظر بودیم با دستور العمل‌های ستاد کرونا خودمان را وقف دهیم. چندین جلسه برای اجرای مسابقات، آموزش و همگانی داشتیم تا اینکه چگونه دوچرخه از شرایط خود عقب نیفتد. از تجربه و برنامه سایر کشورها هم استفاده کردیم. مسابقات در آسیا تا آخر خرداد و مسابقات جهانی تا آخر 2020 کنسل شد. تور ایران- آذربایجان هم به تعویق افتاد.

 

قمری تصریح کرد: فعلا تمرینات آغاز شده اما آنچه به ورزشکار انگیزه می‌دهد مسابقات است. مسابقه مجازی طراحی و از آن استقبال شد ولی بازخورد خوبی نداشت چون تجهیزات برگزاری مسابقه مجازی در اختیار دوچرخه‌سواری نبود. بیش از 30 برنامه در فضای مجازی برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت.الان با یک اطلاع رسانی و اعلام ساعت مسابقات برگزار می‌شود که تاثیر زیادی دارد.

 

وی گفت: حدود 8 هزار و 500 دوچرخه سوار داریم که یک سوم آن بانوان هستند . قدمت بانوان 15 سال است و سال گذشته برای اولین بار در قهرمانی آسیا سمیه عظیمی کسب مدال کرد و حتی شرایط کسب سهمیه داشت‌. در المپیک اگر با امتیازگیری گذشته بود می‌توانستیم 3 تا 4 سهمیه بگیریم ولی چون شرایط عوض شد، فعلا  یک سهمیه در جاده گرفتیم‌ و در کوهستان هم شانس داشتیم که کرونا در آن تاثیر گذاشت و مسابقات لغو شد. با این شرایط فعلا شانس دیگری نداریم.

 

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی اینچئون یک طلا، یک نقره و یک برنز داشتیم که بهترین نتیجه بود و در بازی‌های آسیایی جاکارتا 80 درصد دوچرخه‌سواران با تجربه از مجموعه رفتند و نتوانستیم روی سکو برویم. این قضیه برای ما گران تمام شد. از آن زمان یک گروه استعدادیابی تشکیل دادیم. پیشرفت‌های خوبی در بخش کوهستان داشتیم. با یک روند خوب پیش می‌رویم تا در بازی‌های آسیایی آینده بهتر ظاهر شویم. یک پوست اندازی در تیم ملی داشتیم و در مسابقات آسیایی آینده انتظار کسب مدال داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه از ماه گذشته اعلام کردیم، بچه‌های ما نتوانستند با باشگاه‌ها قرارداد ببندند. قهرمانی آسیا جاده کنسل شد و این موارد دوچرخه سواران را آزار می‌دهد. الان بچه ها نمی‌دانند با چه شرایطی آماده شوند و حتی لیگ برگزار می‌شود یا نه. قبلا با 30 تا 50 میلیون دوچرخه می‌خریدیم ولی الان 250 تا 300 میلیون هزینه دارد. فعلا در کشور 6 پیست داریم. ما پیست سرپوشیده نداریم در حالی که رقبا در این زمینه از ما جلوتر هستند. اگر 10 پیست رو باز داشته باشه باشیم به اندازه یک پیست سرپوشیده مفید نیست.

 

برچسب‌ها:

نظر شما