شناسهٔ خبر: 41128445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشرفت ۷۵ درصدی حوزه علمیه امام حسن(ع) تویسرکان/ دولت کمکی نکرده است

امام جمعه تویسرکان از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: کار سفت‌کاری پروژه تمام شده و با پایان کار تاسیسات و کانال‌کشی تا پایان هفته جاری، مرحله ظریف‌کاری آن آغاز می‌شود.

وی با تاکید براینکه تامین اعتبار برای ساخت و ساز پروژه حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تاکنون عمدتا با کمک خیران بوده است گفت: متاسفانه دولت در احداث این پروژه توفیقی ندارد.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان در چهار طبقه احداث می شود افزود: پروژه در دست احداث حوزه علمیه ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ طلبه را دارد.

وی با بیان اینکه در صورت دریافت کمک‌های خیرین فاز اول حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) مهرماه امسال افتتاح می‌شود اضافه کرد: اگر مساعدت خیران نباشد این برنامه به سال آینده موکول خواهد شد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به تلفیق معماری سنتی- اسلامی با معماری کلاسیک در ساخت حوزه علمیه جدید افزود: همه نیازهای طلاب از جمله کتابخانه در مساحت ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت حدود ۴۰ هزار کتاب در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دیده شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن ۵ هزار جلد کتاب قدیمی حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه در کتابخانه جدید حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: هم اکنون ۶۰ نفر طلبه در حوزه علمیه برادران تویسرکان در حال تحصیل هستند.

موحدی درباره وضعیت حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه بعد از افتتاح حوزه جدید خاطرنشان کرد: محل حوزه علمیه زنگنه به دلیل رطوبت و فرسودگی قابل اسکان نیست و به صورت پاره‌وقت استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به دایر شدن کلاس‌های پایه بالای ۶ در حوزه علمیه زنگنه به صورت پاره‌وقت اضافه کرد: کلاس‌های متفرقه برای اصناف و بازنشستگان علاقه‌مند به فقه اسلامی در حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/۸۹۰۱۰

نظر شما