شناسهٔ خبر: 41128404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تائید قاطع گام بزرگ شهردار گرگان توسط شورای شهر

شورای اسلامی شهر گرگان عقد قرارداد همکاری شهرداری گرگان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) برای اجرای فاز اول پروژه بزرگ شهربازی را با رای مثبت تمامی اعضاء به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با چند دستور کار آغاز شد که مهمترین آن تصویب لایحه شروع همکاری و عقد قرارداد شهرداری گرگان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) برای اجرای فاز اول پروژه بزرگ شهربازی گرگان بود که با رای مثبت تمامی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد.

بر اساس این مصوبه در راستای اجرای فاز یک این پروژه، قرارگاه با بودجه 160 میلیاردی وارد بخش عمرانی پروژه خواهد شد و مبلغ پروژه به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد تهاتر با املاک شهرداری گرگان به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

شهردار گرگان در این جلسه اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) برگ زرین دیگری از افتخارات سپاه در عرصه سازندگی، عمرانی و پیشرفت و آبادانی کشور است.

عبدالرضا دادبود خاطرنشان کرد: تا به امروز در گرگان از ظرفیت این قرارگاه در هیچ پروژه‌ای استفاده نشده و عقد قرارداد با قرارگاه برای این پروژه، نخستین ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) به اجرای پروژه‌های شهری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امید داریم با این اتفاق روند مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) در پروژه‌های شهری گسترش یابد.

* نگاه محرومیت‌زدایی در پروژه شهربازی گرگان

شهردار گرگان تصریح کرد: از خردادماه که توافق ما با قرارگاه به اتمام رسید تا به امروز با وجود آنکه افزایش قیمت شدیدی در مصالح و برآوردهای ارائه شده داشتیم اما لطف فرمانده قرارگاه و نگاه مثبت قرارگاه در ورود به پروژه موثر در رفع محرومیت‌زدایی، هیچگونه تغییری در برآوردها نداده و با همان توافق صورت گرفته آماده ورود به پروژه هستند.

دادبود بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) معمولا به پروژه‌های کمتر از 200 میلیارد تومان ورود نمی‌کنند اما با همان نگاه وارد عرصه شده و بنا داریم این پروژه فتح بابی برای حضورهای بعدی قرارگاه در پروژه‌های شهری گرگان باشد.

ابراهیم جرجانی و حسن رحیمی دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه تاکید داشتند حتما قرارداد از نظر حقوقی مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشکلاتی که در قراردادهای شهرداری گرگان در زمان مدیریت شهردار سابق همانند پروژه‌های زیرگذر و روگذر به وجود نیاید.

رحیمی در خصوص قراردادهای زیرگذر و روگذر در زمان مدیریت شهردار سابق که پرونده‌های آن در مرجع قضایی مطرح رسیدگی است، گفت: در آن پروژه‌ها اقداماتی انجام شده بود که در قرارداد ذکر نشده بود.

وی گفت: اگر در ابتدای امر مسائل حقوقی در قراردادها با دقت دیده شود از بروز بسیاری از خسارات جلوگیری خواهد شد.

* استفاده شهرداری در دوره گذشته از پیمانکاران دست دوم

عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با تقدیر از عملکرد شهردار گرگان در این پروژه تصریح کرد: این برای ما افتخار است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) در پروژه شروع به کار کند و از روز اول که زمزمه این همکاری به گوش ما رسید با اشتیاق حمایت کردیم.

حسین ربیعی تاکید کرد: نگرانی حقوقی همکاران به‌جا است چون در دوره گذشته شهرداری از پیمانکاران دست دوم استفاده شد و باعث شد دچار مشکل شویم و اگر ما نگرانی را مطرح می‌کنیم برای این است که نمی‌خواهیم در آینده مشکلی پیش آید.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان با ابراز خشنودی از ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) به پروژه شهربازی گرگان، بیان کرد: متاسفانه در دو هفته گذشته حدود 30 درصد افزایش قیمت میلگرد داشته‌ایم و شاهد روند افسار گسیخته مصالح ساختمانی هستیم.

سیدمحمد مرتضوی گفت: یکی از اتفاقات مثبت در این قرارداد این است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) با وجود این افزایش قیمت‌ها تغییری در برآوردها انجام نداده که همین امر نشان می‌دهد ما نسبت به دو هفته گذشته از نظر مالی بسیار جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: این پروژه در طول تاریخ شورا و شهرداری با این حجم بی‌نظیر است و خوشبختانه پیمانکاری وارد عرصه شده که در عرصه ملی یک شرکت مطمئن و متخصص است.

* ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ع) به پروژه حاصل تلاش‌های شهردار است

ناصر گرزین رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: ورود قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) به شهر گرگان یک فرصت بزرگ است و با توجه به کارنامه درخشان این مجموعه، به آینده پروژه می‌توان امیدوار بود.

وی گفت: اگر می‌بینیم امروز قرارگاه وارد پروژه شهرداری گرگان شده حاصل تلاش شخص شهردار، مدیران شهری و استانی است زیرا معمولا قرارگاه برای پروژه‌های این‌چنینی وارد نمی‌شود.

شهردار گرگان با اطمینان خاطر به اعضای شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من به طور قطع به شما اطمینان می‌دهد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) به هیچ عنوان به مشکلات حقوقی که در قراردادهای دوره گذشته شهرداری برخورد کردیم، بر نخواهیم خورد.

عبدالرضا دادبود تاکید کرد: تجربه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) با شرکت‌های دیگر قابل مقایسه نیست و به طور قطع همکاری با این مجموعه تجربه موفقی خواهد شد.

انتهای پیام/83004

نظر شما