شناسهٔ خبر: 41127793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله مدرسی: روش‌های مبارزه با ویروس کرونا باید به عادت تبدیل شوند

ابنا

آیت‌الله العظمی سید "محمد تقی مدرسی" گفت که روش‌های مقابله با ویروس کرونا باید از سوی همگان تبدیل به عادت رفتاری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی سید "محمد تقی مدرسی" از مراجع دینی عراق با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در حال گسترش است و تاکنون نتیجه مثبت قابل توجهی ملاحظه نشده، عنوان کردند: روش‌های مقابله با ویروس کرونا باید تبدیل به عادت رفتاری از سوی همگان شود.

ایشان افزودند: حکمت اینچنین بلاهای همه‌گیر، بازگشت به سوی خداوند متعال و تضرع به درگاه اوست. انسان وقتی به ضعف خود پی می‌برد، بر خداوند متعال توکل می‌کند و به اصلاح خویش همت می‌گمارد. بشر امروز نیازمند اصلاح ارزش‌ها و ارتقای فرهنگ و تغییر رفتار خود است.

معظم‌له همچنین اظهار کردند: شاید این بلا و بیماری تا هنگامی که خطاهای خود را اصلاح نکنیم ادامه داشته باشد. البته این بدین معنی نیست که نظاره‌گر بیمار شدن دیگران باشیم و کاری نکنیم، بلکه باید به توصیه‌های کارشناسان و متخصصین عمل کرده و روش‌های پیشگیری را جدی بگیریم.

آیت الله العظمی مدرسی محدودیت‌های اعمال شده را در مقابله با بیماری کارساز ندانسته و فرمودند: کشورهای مختلف به همین دلیل در حال کم‌کردن محدودیت‌ها هستند و راه حل اساسی در رعایت نکات بهداشتی است. جوامع اسلامی با رعایت تعالیم شرعی در رابطه با طهارات و نجاسات و خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و همچنین روابط جنسی، خود را در برابر بسیاری از بیماری‌های خطرناک ایمن کرد. در حال حاضر نیز با رعایت بهداشت، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همچنین التزام به توصیه‌های کارشناسان در زیارت مزارهای مقدسه و تجمعات مذهبی، می‌توانند انتشار ویروس کرونا را محدود کنند.

معظم‌له در خاتمه بیاناتشان از دستگاه‌های اجرایی خواستند با برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات مختلف، مراجعه مردم به مراکز اداری را کم کنند و وسایل پیشگیری را در دسترس عموم مردم قرار دهند.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما