شناسهٔ خبر: 41127434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته بیست و سوم لیگ برتر؛

بازگشت پیکان با موتور بنز در فولادشهر

تهران- ایرنا- دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و پیکان با پیروزی قاطع چهار بر یک شاگردان عبدالله ویسی پایان یافت.

صاحب‌خبر -

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و پیکان در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و با قضاوت سید علی‌اصغر مومنی برگزار شد.

لوکا بوناچیچ سرمربی کروات ذوب‌آهن برای این مسابقه مهدی خلیل، محمد نژادمهدی، مسعود ابراهیم‌زاده، دانیال اسماعیلی‌فر، حمید ملکی(وحید محمدزاده دقیقه ۷۳)، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، مجتبی حق‌دوست(علیرضا چراغعلی دقیقه ۶۵)، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی و ایوان مارکوویچ را در ترکیب قرار داد.

عبدالله ویسی نیز در این مسابقه از آرام آیراپتیان، سید مهران موسوی، نادر محمدی، دانیال ماهینی، سید محمد ستاری(حسین پورامینی دقیقه ۴۶)، آرش قادری، امیرحسین کریمی، سعید واسعی(ماهان رحمانی دقیقه ۶۹)، فراز امامعلی، ابراهیم صالحی و شهریار مغانلو(علیرضا کوشکی دقیقه ۷۸) استفاده کرد.

جدال دو تیم در یک ربع ابتدایی این مسابقه بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود و بازیکنان ذوب‌آهن در معدود دقایقی موفق می‌شدند تا پشت محوطه جریمه پیکان پیش روی کنند تا اینکه ایوان مارکوویچ در دقیقه ۱۵ با پاس در عمق احسان پهلوان، صاحب موقعیت گل تک به تک شد و با یک ضربه دقیق و مطمئن، نخستین گل ذوب‌آهن را در این مسابقه به ثمر رساند.

سه دقیقه بعد از به ثمر رسیدن این گل، نزدیک بود پیکانی‌ها روی خروج اشتباه مهدی خلیل گل تساوی را به ثمر برسانند اما فراز امامعلی قدر موقعیت بدست آمده را نداست تا مسابقه همچنان یک بر صفر به سود ذوب‌آهن ادامه یابد.

در دقیقه ۳۰ این مسابقه، مهدی خلیل دروازه‌بان ذوب‌آهن روی پرتاب بلند اوت توسط بازیکنان پیکان باز هم به اشتباه از دروازه خارج شد و توپ به فراز امامعلی رسید که این بار، مهاجم پیکان با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند و در نهایت نیز نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت.

در نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست بازی، این بازیکنان پیکان بودند که تا حدودی توپ و میدان را در اختیار داشتند و چندین موقعیت نصف و نیمه گل توسط شاگردان عبدالله ویسی توسط دروازه‌بان ذوب آهن دفع شد یا توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۰ این مسابقه، داور پشت محوطه جریمه ذوب آهن به سود پیکان خطا اعلام کرد که شهریار مغانلو برای زدن ضربه ایستگاهی پشت توپ قرار گرفت و موفق شد در دقیقه ۶۲ با یک شوت تماشایی توپ را به زیر طاق دروازه ذوب آهن بچسابند تا پیکان ۲ بر یک از حریف پیش بیافتد.

در دقیقه ۶۵ فراز امامعلی می‌توانست توپ ارسالی از سمت راست زمین را به گل تبدیل کند اما به توپ نرسید تا مسابقه با همان نتنیجه ۲ بر یک ادامه یابد.

در دقیقه ۷۵ منظمی می‌توانست با ضربه سر توپ ارسالی توسط حدادی‌فر را به گل تساوی تیمش تبدیل کند که توپ با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹ این مسابقه داور میدان می‌رفت تا به خاطر برخورد توپ با دست مدافع پیکان به سود ذوب‌آهن، پنالتی اعلام کند اما زودتر از او، کمک داور آفساید مهاجم ذوب‌آهن را اعلام کرد.

در دقیقه ۸۵ این مسابقه، اشتباه قاسم حدادی موجب شد توپ به ماهان رحمانی برسد و او نیز با یک پاس در عرض، امامعلی را صاحب توپ کرد و این مهاجم پیکانی‌ها با یک شوت فنی و محکم، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۶ ارسال زمینی ابراهیم صالحی از جناح چپ در حالی به علیرضا کوشکی رسید که مهدی خلیل، دروازه‌بان ذوب‌آهن روی او مرتکب خطا شد تا مومنی، داور مسابقه به سود پیکان اعلام پنالتی کند. فراز امامعلی برای هت‌تریک پشت ضربه پنالتی ایستاد اما ضربه او به تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن برخورد کرد و در ادامه توپ به پشت مهدی خلیل برخورد و تبدیل به گل شد تا گل چهارم پیکان به نام دروازه‌بان پیکان ثبت شود.

در نهایت این مسابقه با نتیجه چهار بر یک به سود پیکان پایان یافت تا شاگردان ویسی پس از هفته‌ها قعرنشینی، ۱۸ امتیازی شده و با یک پله صعود بالاتر از شاهین شهرداری بوشهر ۱۷ امتیازی در جایگاه پانزدهم جدول قرار گیرد. با این نتیجه امیدهای پیکان برای فرار از سقوط بیشتر شد.

ذوب آهن نیز با این شکست، با ۲۲ امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاد.

نظر شما