شناسهٔ خبر: 41127413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مکث

صاحب‌خبر -

جعل‌های حرفه‌ای دو برادر
[شهروند] دو برادر كلاهبردار جعل اسناد ملکی و دولتی می‌کردند. اواخر هفته گذشته فرد میانسالی با مراجعه به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مدعی بود توسط دو فرد ناشناس که به تازگی با آنها به دلیل شرایط و پیشنهادات کاری و خرید ملکی در شمال‌غرب تهران آشنا شده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
شاکی در ادامه گفت: «با پیشنهاد و معرفی این افراد و ارایه سند یک ملک مسکونی درحوالی شمال‌غرب تهران مقرر بود که این ملک با قیمت مناسب مورد معامله و در اختیار او قرار گیرد که بعد از مدتی سروکله مالک واقعی ملک پیدا شده و این فرد نیز به جعلی‌بودن مدرک و کلاهبرداری این افراد پی می‌برد.»
با دریافت گزارش و وصول چند پرونده مشابه این‌چنینی، بلافاصله مراتب در دستور کار مأموران قرار گرفت که تحقیقات پلیس حکایت از آن داشت که ظاهرا افرادی در پوشش‌های مختلف با جعل عنوان مأمور نهادهای دولتی و با ترفندهای خاصی همچون نفوذ در دستگاه‌های اجرایی و اعطای وام‌های کلان به افراد متقاضی و فروش خودرو، ملک و زمین با ثبت اسناد رسمی با زیرقیمت درشهرهای شمالی و نقاط مختلف پایتخت از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
در این پرونده، متهمان ابتدا هیچ سرنخی از خود به جای نگذاشته بودند که در تحقیقات و بررسی‌های فنی و پیچیده مشخص شد این افراد به صورت حرفه‌ای با جعل امهار دولتی و اسناد ملکی و مدارک واگذاری شهرداری و وکالت رسمی در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از مالباختگان این اقدام مجرمانه را انجام می‌دادند.
با تکمیل‌شدن بررسی‌ها، نتیجه تحقیقات صورت‌گرفته در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و در نهایت روز دهم تیرماه مخفیگاه دونفر از جاعلان که با مدارک شناسایی جعلی و سوءاستفاده از مدارک دیگران اقدام به این معاملات کرده بودند، درحوالی میدان صادقیه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی هر دونفر آنها دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.
در بازرسی از مخفیگاه متهمان این پرونده، بیش از 16 مُهر جعلی از شرکت‌های خصوصی و ادارات دولتی همچون دفاتر اسناد رسمی و سازمان املاک و مستغلات کشور به همراه چندین دستگاه رایانه و ابزار جعل کشف شد. متهمان در بازجویی‌های اولیه و پس از ارایه مدارک و دلایل کافی مبنی بر جعل اسناد دولتی و ملکی به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.
تاکنون چهارنفر شاکی و مالباخته شناسایی شده و موضوع تا زمان شناسایی سایر مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی متهمان در دستور کار مأموران پلیس قرار می‌گیرد. رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی با اعلام این خبر گفت: «پیش‌بینی می‌شود با اسناد و مدارک به دست آمده در این پرونده، بیش از چندین میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری‌شده باشد. متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.»


تیراندازی مردان مسلح به پلیس ایرانی تبار در آمریکا‎ ‎
یکی از دو پلیسی که در تالسا اوکلاهاما تیر خورد ایرانی تبار است. آرش زرکشان بیست‌وشش‌ ساله ‏پلیسی است که به سرش شلیک شده است. پزشکان می‌گویند حال او وخیم بوده و این درحالی است که ‏همکار آرش هم از سوی مردان مسلح تیر خورده و جانش را از دست داده است‎. در گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی درباره این واقعه آمده است که  کریگ جانسون و افسر ‏تازه کار، اوراس زرکشان  در شرایط بحرانی باقی مانده و «برای زندگی خود می‌جنگیدند.» ‏یکی از درجه‌داران اداره پلیس این ناحیه گفته است: «زرکشان پس از فارغ‌التحصیلی در ‏آکادمی پلیس در بهار، کمتر از 6هفته در گشت بوده است‎.»

نظر شما