شناسهٔ خبر: 41127163 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت مسکن ملی با همکاری تعاونی‌ها آغاز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بخش عمده‌ای از مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است، گفت: ساخت این واحدها با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی نبیان یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اراضی بخش عمده‌ای از مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساخت مسکن قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده و مورد توافق، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت مسکن توسط نهادها و دستگاه‌های متولی ساخت مسکن برای گروه‌های میان درآمدی و کم‌درآمدی با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه در تمامی استان‌ها آغاز شود.
از سوی دیگر بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در تمام استان های کشور آغاز شده است.
پروانه اصلانی در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی مسکن گفته بود: مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ساعت 24 شنبه 14 تیر 99 است. یکسری از اطلاعات از جمله شهر محل سکونت، کد ملی  قابل تغییر نیستند. اما بخشی از اطلاعات همچون نشانی از جمله مواردی است که در صورت تغییر، باید ویرایش شود.
وی با یادآوری این که در طرح ملی مسکن برای هر واحد 100 میلیون تومان وام (با سود 18 درصد) پرداخت می‌شود، افزود: آورده سازندگان برای هر واحد طرح ملی مسکن حداکثر 20 درصد است و 80 درصد تسهیلات هر واحد به سازندگان تعلق می‌گیرد و این وام قابل انتقال به خریداران است.
تشکیل شرکت بورس املاک
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت بورس املاک و مستغلات قرار است با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کند. ۵۰ درصد این سرمایه به صورت پذیره‌نویسی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ۲۵ درصد آن بین مؤسسات و نهادهای دولتی تقسیم می‌شود و ۲۵ درصد دیگر در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.
به گزارش اتاق بازرگانی ایران، حسین سلاح ورزی در نشست آسیب شناسی بورس املاک و مستغلات با بیان این مطلب که در حال مطالعه و بررسی جوانب موضوع هستیم، تصریح کرد: به طور مشخص شرکت‌های عضو تشکل‌های مربوطه که مایل به مشارکت هستند باید درخواست اولیه خود را اعلام کنند. این شرکت‌ها می‌توانند تا سقف ۲/۵ درصد از این سهام معادل ۱۲۵ میلیارد تومان را در اختیار داشته باشند.
عضو شورای عالی بورس همچنین راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات را فرصتی برای ایجاد بستر رقابتی در این حوزه برشمرد.

برچسب‌ها:

نظر شما