شناسهٔ خبر: 41127141 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تشریح آخرین وضعیت مصدومین حادثه پتروشیمی کارون

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: مصدومین گاز گرفته‌ی پتروشیمی کارون در شرایط پایدار قرار دارند و اکثر آن‌ها مرخص شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سید امید شهیدی نیا در خصوص حادثه امروزِ پتروشیمی کارون، گفت: مقارن ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه امروز (شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۹) در پتروشیمی کارون، در حین عملیات تخلیه کلر از مخزن ایزوتانک، فلکسیبل جوینت این مخزن دچار پارگی شده و باعث انتشار گاز کلر به بیرون می‌شود.

شهیدی نیا، افزود: پس از این حادثه، بلافاصله اقدامات اولیه برای بستن ولو و قطع کلر انجام شد، اما در این فاصله، به جهت فشار کلری که در مسیر بوده، تعداد ۷۰ نفر از همکاران ما، گاز کلر را استنشاق می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از طریق فراخوان تیم‌های عملیاتی و امدادی، تمامی مصدومین به سرعت به درمانگاه‌های منطقه منتقل شدند که خوشبختانه تمامی مصدومین در شرایط مطلوب هستند و با مداوای سرپایی وضعیت پایداری پیدا کردند.

شهیدی نیا گفت: یکساعت پس از بروز حادثه، اکثر مصدومین مرخص شده و تعداد اندکی از آن‌ها به جهت نیاز به اکسیژن درمانی و ادامه مراقبت، به بیمارستان بندر ماهشهر منتقل شدند که در حال مرخص شدند.

وی تاکید کرد: علت حادثه در دست بررسی است و بزودی پس از بررسی‌های فنی، گزارش آن تهیه و برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

نظر شما