شناسهٔ خبر: 41126312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بازی The Medium از سری Silent Hill الهام برداری کرده است

شایان کریم زاده

صاحب‌خبر -

همیشه موضوع جالبی بوده است که یک بازی بی سر و صدا معرفی می‌شود و می‌تواند برای شما غافلگیر کننده باشد و فکر می‌کنم این عادلانه است که بگوییم The Medium یکی از این عناوین بود. با رونمایی در رویداد  Inside Xbox ماه می میلادی، فقط یکی از عناوین نسل بعدی مایکروسافت بود که رونمایی شد. تریلر معرفی بازی حکایت از عنوان ترسناکی داشت که توسعه دهنده‌ی آن استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team)  قصد دارد از سخت افزار نسل بعدی برای ایجاد یک اثر به‌شدت تاثیرگذار استفاده کند. به‌نظر می‌رسد که آن‌ها هنوز آمادگی لازم را برای نمایش جزییات تکمیلی در مورد این موضوع ندارند، اما از جهاتی ممکن است آنچه که چندان جالب به نظر نمی‌رسد، جالب باشد.

ووچیچ پیجکو (Wojciech Piejko) طراح بازی در مصاحبه با مجله‌ی  Edge، به‌طور خلاصه درباره‌ی طرح و موضوع بازی صحبت کرد، اما صحبت‌هایش برای ارائه‌ی جزئیات عمیق کافی نیست. او می‌گوید چیزی به صورت مطلق حالت سیاه و سفید بودن ندارد و با استفاده از توانایی یک فضای معنوی ، چشم اندازهای جدیدی در این عنوان نمایش داده خواهد شد و این چیزی نیست که به‌نظر می‌رسد هنوز به نسخه‌ی نهایی آن رسیده باشد. در پایان چیزی که آن‌ها امیدوارند آن‌را پیاده کنند تا نقشه بکشند و گیم پلی طراحی کنند. پیجکو در ادامه توضیح داد:

هیچ چیز ساده نیست ، هیچ چیز سیاه و سفید نیست. بازی کردن به عنوان یک رسانه به شما امتیاز منحصر به فردی فراتر از دسترس افراد عادی می‌دهد. بنابراین داستان به شکلی ساخته شده است که شما اطلاعات بیشتری را درک می‌کنید و امیدوارم که این دیدگاه شما را در مورد شخصیت‌ها و رویدادهای دیگر تغییر دهد.

زاکک زیبا (Jacek Zięba) به‌عنوان تهیه کننده نیز در این مصاحبه شرکت و به تاثیر بازی اشاره کرد. به طور خاص ، وی درباره یک الهام‌گیری صحبت کرد که بسیاری از افراد بلافاصله از تشابه به سری Silent Hill اشاره خواهند کرد. وی اظهار داشت که بازی و سایر عناوین قبلی خود تاثیر زیادی را از این سریال می‌گیرند، اما می‌گوید که او نمی‌خواهد بازی The Medium فقط نسخه‌ی تقلیدی از سری Silent Hill باشد، اما او می‌خواهد این بازی جدیدی باشد. در همین راستا دیده می‌شود که چگونه برخی از عناوین نقش‌آفرینی مانند سری Souls هستند و الهامات مستقیمی از سری Dark Souls را تشکیل می‌دهند. خیلی ها بعد از دیدن The Medium حتی به طرز حیرت انگیزی آن را شبیه سری Silent Hill می‌نامند، اما این بازی به‌دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی منحصر به‌فردی نیز خواهد بود.

این اولین بار نیست که این مقایسه بین این دو بازی انجام می شود ، همان‌طور که گفته شد این گیم پلی نیز شبیه به سری Silent Hill و سایر عناوین ترسناک مشابه آن زمان است. ناگفته نماند، آهنگساز آکیرا یاموکا (Akira Yamaoka) ساخت موسیقی را برای این بازی انجام خواهد داد، که به خاطر آهنگسازی سری Silent Hill شناخته می‌شود. عنوان The Medium امسال برای کنسول اکس‌باکس سری اکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما