شناسهٔ خبر: 41126221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار شهرستان سیریک عنوان کرد؛

سیریک در مسیر توسعه و عمران /واگذاری ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های پایدار

احمد جمالدینی گفت: به منظور توسعه و عمران شهرستان سیریک در یک سال گذشته از محل اعتبارات استانی ، ملی ، طرح توسعه سواحل مکران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همت و تلاش مسئولان علی رغم همه تحریم های ظالمانه دشمنان ملت ایران به حمدالله در راستای توسعه و آبادانی شهرستان پروژه های زیر ساختی مهمی در بخش های بنادر و دریانوردی، توسعه و عمران شهرها و روستاها، آموزش و پرورش،گردشگری و همچنین ایجاد طرح های تولیدی و اشتغالزایی فراهم شده است.

وی افزود: توسعه و احیای زیر ساخت های مجتمع بندری شهر سیریک  که یکی از طرح های تحول اقتصادی منطقه در بخش صادرات و واردات  و اشتغالزایست، احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی بندر کوهستک که باعث رونق و شکوفایی شهرستان و جذب زیادی از نیروهای متخصص و کاردان می شود، دهگده گردشگری شهر بندر سیریک در فاز های جداگانه و طرح های توسعه صنعت توریسم د ر شهر بندر کوهستک ، شهر گروگ ، تالاب بین المللی آذینی و روستاهای هدف گردشگری گهردو ، کرپان، زیارت  بزرگ ، کناردان بنداران، روستای کنارجو و سرارو بخش های امید آفرین شهرستان در آینده نزدیک هم برای توسعه افتصادی و اشتغالزایی است.

جمالدینی ادامه داد: احداث بلوار همسطح ورودی و دو بانده شدن شهر سیریک به بازارچه ملوانی میشی، توسعه طرح های گردشگری و اشتغال محور در روستاها و شهرهای شهرستان ، اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها با مشارکت دهیاران، از مهمترین طرح هایست که در شهرستان در حال اجراست.

فرماندار سیریک اضافه کرد: اینجا در شهرستان سیریک در سطح شهرها و روستاها طرح های عمرانی بزرگ و کوچک در حال احداث و اجراست و علاوه بر اجرای زیر ساخت ها در سواحل در شهرها و روستاهای دور و نزدیک شهرستان طرح های عمرانی و اشتغالزایی با مشارکت دولت ، نهادها و بخش خصوصی در حال اجراست که همه اینها نوید بخش روزهای خوبی برای مردم نجیب شهرستان است.

وی اظهار کرد: وحدت و همدلی رمز موفقیت و آغازی برای ساختن و آباد کردن جامعه است و بسیار مهم و ارزشمند است که جامعه با وحدت و مشارکت جمعی به جلو حرکت کند و اینها همه یعنی گام برداشت برای توسعه و ساختن سیریکی آباد و سربلند برای مردمان خوب خطه مکران زمین است.

فرماندار سیریک یادآور شد: سواحل مکران علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار، ازنظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی نیز منحصربه‌فرد است و مجاورت با مرز‌های شبه‌قاره هند و دریای عمان از جنبه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی این منطقه را بیش‌ازپیش ارزشمند کرده است.

جمالدینی افزود: مکران در حوزه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند در زمینه‌های  اشتغال، تولید و صادرات کمک‌های بسیاری به توسعه پایدار کشور با ایجاد و احیای زیرساخت های داشته باشند.

فرماندار شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: سواحل مکران در جنوب خاور ایران، به دلیل موقعیت و ویژگی‌های استراتژیک آن از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی دارای اهمیت فراوانی است که یکی از مناطق مستعد این حوزه یقینا شهرستان سیریک است.

انتهای پیام/

نظر شما