شناسهٔ خبر: 41125982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عضو فرانسوی داعش به ۳۰ سال زندان محکوم شد

فارس

دادگاهی در پاریس یک عضو فرانسوی داعش را به دلیل مشارکت در قتل دو زندانی و ارتکاب جرایم دیگر به تحمل ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «تایلر ویلوس» عضو فرانسوی گروه تروریستی داعش به دلیل جرایم ارتکابی در سوریه به ۳۰ سال زندان محکوم شد. طبق حکم دادگاهی در پاریس که روز جمعه صادر شد، او باید دست‌کم ۲۲ سال را در زندان بگذراند تا بتواند برای آزادی زودتر از موعد درخواست بدهد.

بیشتر بخوانید:

کشف اردوگاه زیرزمینی داعش توسط حشدالشعبی در شمال بغداد

این فرد تابستان سال ۲۰۱۵ در فرودگاهی در استانبول با گذرنامه جعلی سوئدی بازداشت و به فرانسه بازگردانده شد. وی از آن زمان در زندان بوده است.

به گزارش شبکه «فرانس ۲۴»، ویلوس به دلیل جرایم مرتکب شده بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در سوریه محاکمه شد. از جمله جرایم وی هم‌دستی در قتل دو زندانی و فرماندهی اعضای این گروه تروریستی است. مشارکت وی در قتل دو زندانی--یکی از سربازان ارتش سوریه و دیگری از عناصر ارتش آزاد سوریه--در فیلمی ضبط شده است.

دادستان کل که در این محاکمه خواستار حبس ابد شد بود، معتقد است ویلوس از اعضای کلیدی این قتل بوده است. او همچنین شهادت داده که این فرد از آن زمان که عضو داعش بوده تاکنون هیچ تغییری نکرده است. وی همچنین با «عبدالحمید اباعود» شخصی که سرویس مخفی فرانسه معتقد است مغز متفکر حملات تروریستی پاریس در نوامبر سال ۲۰۱۵ بوده، در ارتباط بوده است.

بنابر تحقیقات، بعد از این که وی به منطقه حلب در شمال سوریه رفت «پلیس داعش» و فرمانده گروه داعشی‌های فرانسوی شد. یک سال بعد او به «شداده»، شهری در نزدیک مرز عراق که در آن زمان یکی از سنگرهای داعش محسوب می‌شد رفت.

دادگاه از صدور حکم حبس ابد درخواستی برای وی خودداری کرد و علت آن را اظهارات وی که گفته بود دلش می‌خواسته با سلاحی که در دستانش بود، به زندگی خود پایان دهد دانست و اعلام کرد سوسوی امیدی وجود دارد که وی تغییر کند.

مادر وی هم پیش از این به ارتباط با داعش محکوم شد. او در سال ۲۰۱۷ به دلیل حمایت از این گروه تروریستی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. این زن ۵۴ ساله چندین بار به دیدن پسرش در سوریه رفته بود.

نظر شما