شناسهٔ خبر: 41122477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نامه پادشاه و ولیعهد سعودی به رئیس‌جمهور آمریکا

پادشاه عربستان و ولیعهد سعودی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا را به وی تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، سلامتی و موفقیت او و مردم آمریکا را تبریک گفتند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این خصوص گزارش داد: پادشاه از جانب خود، مردم و دولت عربستان سعودی صمیمانه‌ترین تبریک‌ها و نیز آرزوی سلامتی و سعادت را برای رئیس جمهور، ملت و دولت دوست آمریکا دارد و برای دولت و ملت آمریکا پیشرفت‌های بیشتر و شکوفایی بیشتری را آرزومند است.

در نامه پادشاه عربستان همچنین از روابط دو جانبه و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف تقدیر شده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز در نامه جداگانه‌ای به مناسب روز استقلال آمریکا، سلامت و سعادت را برای رئیس جمهور و ملت آمریکا آرزو کرد.

نامه پادشاه عربستان و ولیعهد سعودی به رئیس جمهور امریکا در حالی ارسال می‌شود که «جاد دیر» سخنگوی کاخ سفید به تازگی اعلام کرده بود دونالد ترامپ و ملک سلمان تلفنی با همدیگر صحبت کرده اند و دو طرف بر ثبات بر بازار‌های انرژی جهان تأکید کردند.

سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان در خصوص تحولات مثبت اخیر در زمینه مقابله با ویروس کرونا و بهبود اقتصاد جهانی بحث و تبادل نظر کردند. وی در ادامه افزود: دو طرف بر اهمیت ثبات در بازار‌های جهانی توافق کردند و بر همکاری دفاعی قوی میان آمریکا و عربستان سعودی تأکید کردند.

گفتنی است آمریکا هرساله چهار ژوئیه را به عنوان روز استقلال جشن می‌گیرد. گرامیداشت این روز به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال در روز چهارم ژوئیه سال ۱۷۷۶ میلادی است.

کنگره قاره‌ای در آن زمان رسماً اعلام نمود که ۱۳ مستعمره آمریکایی خود را به عنوان یک ملت واحد می‌دانند و دیگر قسمتی از پادشاهی بریتانیای آن زمان محسوب نمی‌گردند.

انتهای پیام/

نظر شما