شناسهٔ خبر: 41122419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آیا محل دفن حاج احمد متوسلیان در روایت فتح سانسور شد؟

یک روزنامه نگار نوشت: نزدیک به 20سال پیش، نگارنده در مجموعه‌ مستند «عطر سیب، شکوفه‌ی زیتون» (روایت فتح) محل دقیق دفن شهید احمد متوسلیان و یارانش در منطقه‌ برباره لبنان را نشان داد. امّا این تکه از مستند و راش‌های آن قبل از پخش در شبکه1 سیما، سانسور و محرمانه و مصادره شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حسین دهباشی، روزنامه‌نگار درباره خبر شهادت حاج احمد متوسلیان در یک رشته توئیت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خبر از شهادت احمد متوسلیان تازه علنی شده. بسیاری و از جمله نگارنده و حمید داوودآبادی، این خبر و محل دقیق شهادت و پیکر او در بِرباره (در 14تیر1361 از سوی سمیرجعجع) را می‌دانستیم. از ما بیشتر، آقای اختری سفیر پیشین ایران در سوریه و دیگران. اما هربار که قصد اشاره‌ای بود، نگذاشتند!


نزدیک به 40سال خانواده و همرزمان احمد متوسلیان و یاران‌اش چشم‌انتظار و سرِ کار بودند. نزدیک به 40سال کمیته پیگیری پرونده‌ی ربودن او در وزارت خارجه به صداوسیما و مجامع جهانی بیانیه می‌داد و می‌گفت آن‌ها زنده‌اند. چرا؟ چون مثلا در مقابل پرونده‌هایی چون سرنوشت رون‌آراد، مصلحت بود!


تازه پیدایشان کردید؟ واقعا؟! نزدیک به 20سال پیش، نگارنده در مجموعه‌ی مستند "عطر سیب، شکوفه‌ی زیتون" (روایت فتح) محل دقیق دفن شهید احمد متوسلیان و یارانش در منطقه‌ی برباره لبنان را نشان داد. امّا این تکه از مستند و راش‌های آن قبل از پخش در شبکه1 سیما، سانسور و محرمانه و مصادره شد.

 

حسین دهباشی

 

نظر شما