شناسهٔ خبر: 41121963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد فارس اعلام کرد:

انتشار ۱۰۰۰ عنوان کتاب طی سال ۹۸ در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن پاسداشت روز قلم، خاطرنشان کرد که طی سال ۹۸ بالغ بر هزار عنوان کتاب با متوسط تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در فارس چاپ شده است.

صاحب‌خبر -

صابر سهرابی شنبه ۱۴ تیر به مناسبت بزرگداشت روز قلم در جمع خبرنگاران گفت: برای هر عنوان کتاب به طور متوسط سه نویسنده همکاری می‌کنند و با توجه به تعداد کتابهای منتشر شده در استان فارس، شمار زیادی از نویسندگان صاحب قلم در فارس فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: در استان فارس ۱۰۰ کانون ادبی و بیش از ۵۰ مؤسسه فرهنگی و پژوهشی فعال است و جوانانی علاقمند، بی‌هیچ چشم‌داشتی، روشنگرانه و آزادانه در این فضاهای سالم فرهنگی، قلم را وسیله‌ای برای ارتقاء منزلت انسانی و اسلامی خود کرده‌اند. 

سهرابی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ مرکز نشر نیز با این گروه خوش‌ذوق‌ همراه شده‌اند تا در مسیر چاپ، نشر و پخش نوشتارها در دنیای صنعتی امروز کمک کنند. همچنین بیش از ۳۰۰ رسانه برخط و چاپی استان، نویسندگان پرتوان و پرتلاش این شهر و دیار را همراهند تا هر روزشان را با انباشت کلمات رنگین این نویسندگان، زیبا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به قرارداشتن در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: ۱۰ انتشاراتی فعال در زمینه دفاع مقدس در استان فارس فعال است که تنها در سه ماه اول امسال بیش از ۳۰ عنوان کتاب مرتبط با مضامینی همچون خاطرات، داستان و رمان، شعر و پژوهش‌های تحلیلی از رزمندگان استان فارس در راستای پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان منتشر کرده‌اند.

سهرابی به رشد فعالیت فضای مجازی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: فعال شدن فضای مجازی، زمینه‌ای برای حضور فعال‌تر نویسندگان را فراهم آورده؛ زمینه‌ای که به تولید و انتشار نوشته‌ها به ویژه نوشته‌های کوتاه انجامیده است و نویسندگان و فعالان حوزه قلم فارس با بهره‌گیری مناسب از آن توانسته‌اند با بیش از میلیون‌ها بیننده، زمینه تأثیرگذاری بیشتر را در جامعه فراهم کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اصحاب قلم را پاسداران و نگاهداران فرهنگ، ادب و دانش برشمرد و گفت: روز قلم، بهانه‌ای است برای گرامی‌داشت اندیش‌ورزانی که اندیشه‌های‌شان را، سوار بر پیکان قلم کرده، تا صفحات تفکر را زینت بخشند.

سهرابی ادامه داد: فارس، از دیرباز، دیار نام‌آوران و اندیشمندانی بوده است که نوشته‌های‌شان سال‌ها، دهه‌ها، سده‌ها و هزاره‌ها بر روان و اندیشه‌ها نه تنها ایرانیان، بلکه جهانیان نشسته است؛ بزرگانی چون شیخ ابواسحق کازرونی، علامه جلال‌الدین دوانی، حافظ، ملاصدرای شیرازی، ابوحیان شیرازی، قطب‌الدین کازرونی، شوریده شیرازی، جهانگیرخان صور اسرافیل، مجدالدین فیروزآبادی و ... و تا به امروز که بزرگانی چون نصرالله مردانی، رضا شیرازی، سیمین دانشور، شهریار مندنی‌پور، محمد کشاورز، ابوتراب خسروی و اکبر صحرایی و دیگر کسانی که هر کدام در زمان حال خوش درخشیدند و پرچمدار قلم در این استان بوده و هستند.

انتهای پیام

نظر شما