شناسهٔ خبر: 41121655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت خبر داد:

راه‌اندازی ۳۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۴.۸ میلیارد دلاری در ایمیدرو

تهران- ایرنا- رییس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از راه اندازی ۳۸ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۸ میلیارد دلاری این سازمان در مدت ۱۸ سال خبر داد و گفت: سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد اوج‌گیری راه‌اندازی طرح‌های معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایمیدرو، «خداداد غریب‌پور» با اشاره به عملکرد ۱۸ ساله ایمیدرو افزود: طبق آمارهای منتشر شده، این سازمان از ابتدای فعالیت در سال ۸۱ تا پایان پارسال به همراه شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی ۱۶۵ پروژه راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: حاصل این طرح‌ها، سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۰ میلیارد دلاری در کل کشور بوده است.

غریب‌پور بیان‌داشت: در حالی که در اکثر سال‌ها، متوسط تعداد طرح‌های راه‌اندازی شده تک رقمی بوده، در سال های ۹۷ و ۹۸ به یک‌باره شاهد اوج‌گیری سرعت اجرا و همچنین راه‌اندازی پروژه‌ها بودیم به طوری که در این دوره، به ترتیب ۱۶ و ۲۲ طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

وی با یادآوری راه‌اندازی ۸۸ پروژه از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸، ادامه‌داد: این عدد معادل ۵۳ درصد از طرح‌های راه‌اندازی شده حدود دو دهه اخیر در بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

وی اظهارداشت: سرمایه‌گذاری این مدت نیز به ۹.۳ میلیارد دلار رسید که ۴۶ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها را شامل می‌شود.

معاون وزیر صنعت تاکیدکرد: بخش قابل توجهی از این طرح‌ها همچون آلومینیوم جنوب، توسعه کارخانه‌های کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در سنگان، آهن اسفنجی فولادهای استانی و طرح‌های توسعه صنعت مس در مقیاس ملی بوده‌اند.

نظر شما