شناسهٔ خبر: 41121398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری سه نشست مهم درباره صلح افغانستان در هفته جاری

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در هفته‌ جاری سه نشست مهم منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و سه‌جانبه در مورد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در هفته‌ جاری سه نشست مهم منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و سه‌جانبه در مورد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی برگزار خواهد شد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز (شنبه ۱۴ سرطان/ تیر) در یک پیام ویدئویی گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، تقویت اجماع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مورد روند صلح و مذاکرات بین الافغانی است.

به گفته وی، نشست نخست روز دوشنبه هفته‌ جاری از طریق ویدئو کنفرانس میان کشورهای منطقه و همکاران و شرکای استراتژیک منطقه‌ای افغانستان برگزار می‌شود. گفته شده که در این نشست اشرف غنی، رئیس‌ جمهور افغانستان نیز حضور خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزود: سه شنبه هفته‌ جاری نیز یک نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین برگزار می‌شود و در آن پیرامون همکاری‌های امنیتی و اقتصادی بحث خواهد شد.

به گفته هیواد، سومین نشست روز پنجشنبه هفته جاری میان کشورهای فرامنطقه به‌ منظور ایجاد اجماع بین‌المللی پیرامون مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح افغانستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد که در نشست مذکور، شرکای عمده‌ بین‌المللی افغانستان و کشورهایی که در جریان ۱۹ سال گذشته افغانستان را در بعد امنیتی و اقتصادی حمایت کرده‌اند، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما