شناسهٔ خبر: 41114197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

توسعه شبکه های ارتباطی در روستاها همچنان با قوت ادامه یابد

نیکزاد گفت: توسعه زیرساخت های شبکه های ارتباطی در روستاها و مناطق محروم باید همچنان با قوت ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، «علی نیکزاد» در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و بهبود وضعیت زیرساخت های ارتباطی در نقاط محروم به خصوص در حوزه تلفن ثابت و همراه طبق برنامه ششم توسعه امر ضروری است.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس آذری جهرمی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: توسعه زیرساخت های شبکه های ارتباطی در روستاها و مناطق محروم باید همچنان با قوت ادامه یابد.

 

در ادامه این دیدار «بهروز رزمی» با بیان اینکه تعداد 149 سایت ارتباطی در استان به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است، اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد بیش از 180 روستا در استان تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت با تکنولوژی نسل سوم و چهارم قرار خواهد گرفت.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت در روستاها و مناطق محروم، افزود: هم اکنون نزدیک به 99 درصد روستاهای دارای سکنه دارای ارتباط، نزدیک به 70 درصد دارای پوشش تلفن همراه و بیش از 55 درصد روستاها مجهز به اینترنت پرسرعت هستند.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های آتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل پرداخت و ادامه داد: احداث 74 سایت جدید اپراتورهای تلفن همراه با تکنولوژی نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات USO در دستور کار بوده و همچنین 23 سایت اپراتور همراه اول به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا خواهد یافت.

 

رزمی ضمن اشاره به مزایای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد: همزمان با سراسر کشور اتصال 416 مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات انجام شده و عملیات اتصال 1100 مدرسه دیگر به شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/365

نظر شما