شناسهٔ خبر: 41112580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

180 روستای استان اردبیل تا پایان سال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در دیدار با نایب رییس مجلس یازدهم با اشاره به تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت گفت: تا پایان سال جاری 180 روستای این استان به اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم مجهز می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان اردبیل در دیدار با علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 149 سایت ارتباطی در این استان به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است، گفت: تا پایان سال جاری بیش از 180 روستا در استان تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت با تکنولوژی نسل سوم و چهارم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت در روستاها و مناطق محروم افزود: 99 درصد روستاهای دارای سکنه استان اردبیل دارای ارتباط، 70 درصد دارای پوشش تلفن همراه و بیش از 55 درصد روستاها مجهز به اینترنت پرسرعت هستند.

رزمی با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات در استان اردبیل ادامه داد: احداث 74 سایت جدید اپراتورهای تلفن همراه با تکنولوژی نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات USO در دستور کار بوده و همچنین 23 سایت اپراتور همراه اول به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا می یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به مزایای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات گفت: همزمان با سراسر کشور، 416 مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و عملیات اتصال 1100 مدرسه دیگر به شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

در ادامه، نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه برخی راهنمایی های لازم، مواردی را در حوزه شبکه های ارتباطی برای پیگیری به مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد.

نظر شما