شناسهٔ خبر: 41110627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرک‌های صنعتی استان مازندران به شبکه فیبرنوری متصل شدند

گروه استان‌ها - مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به توسعه فضای کسب و کار در فضای مجازی گفت: تاکنون ۱۷ شهرک صنعتی مازندران به شبکه فیبرنوری متصل شد.

صاحب‌خبر -

رسول علی‌اصغرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابل با اشاره به اقدامات زیرساخت‌های ارتباطی مخابرات مازندران اظهار داشت:  جمع‌آوری سوییچ‌های فرسوده بیش از 30 مرکز روستایی استان و برگردان آن به تجهیزات پیشرفته نوری و ارتقا سرعت اینترنت مشترکان  تمام شهرهای استان در سال 98 اجرایی شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری 11 هزار مشترک pcm و خاموش کردن راک‌های pcm در چندین شهر استان با نوسازی شبکه افزود:  تکنولوژی pcm که در دهه‌های گذشته وارد شبکه مخابرات شد اثرات مخربی روی کابل‌های مخابراتی داشته است.

مدیر مخابرات مازندران به تجهیز مراکز مخابرات به امکانات vdsl و ارتقای سرعت 4500 مشترک استان به پهنای باند 40 مگابیت و کسب رتبه دوم کشوری مازندران  پس از تهران در سال  98 را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد و تصریح کرد: توسعه شبکه فیبر تا منزل با جذب چهار هزار مشترک جدید با سرعت 200 مگابیت بر ثانیه، تزریق بیش از 20 سوییچ جدید در لایه توزیع شبکه دیتا و ارتقا پهنای باند استان از 20 گیگابیت به 40 گیگابیت بر ثانیه نیز از دیگر توفیقات مخابرات مازندران بوده است.

وی به افزایش 5 درصدی سهم بازار مخابرات مازندران اشاره کرد و یادآور شد: طرح جمع‌آوری کابل‌های هوایی فرسوده در 90 روستای استان و برگردان آن به فیبرنوری یا کابل مسی خاکی در استان با موفقیت اجرایی و دنبال می‌شود.

مدیر مخابرات مازندران با اشاره به اتصال همه مراکز مخابراتی و سایت‌های همراه اول و ایرانسل جاده هراز به فیبر نوری و ارتقای پهنای باند آن‌ها از چند 10 مگا بیت به هزار مگابیت، گفت: جمع‌آوری سوییچ‌های فرسوده و قدیمی در پنج شهر و برگردان آن به سوییچ‌های پیشرفته نوری و ارتقای سرعت اینترنت مشترکان به حداقل 16 مگابیت در شهرهای گلوگاه، ایزدشهر، سرخرود، کتالم، سورک تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه جذب 290 سایت جدید همراه اول و افزودن بیش از هزار تکنولوژی 3G و 4G به سایت‌های موجود استان مازندران اجرایی شده است، گفت: این پروژه در قالب فاز هشت همراه اول در همه شهرهای استان در حال پیگیری است و راه اندازی همه این سایت‌ها دغدغه اصلی مخابرات مازندران در سال 99 است.

علی اصغرپور به اتصال 64 سایت همراه اول استان به فیبر نوری و افزایش پهنای باند این سایت‌ها تا هزار مگابیت بر ثانیه اشاره و تصریح کرد: 17 شهرک صنعتی استان به فیبرنوری متصل و برای 10 شهرک صنعتی دیگر  استان در سال 99 برنامه اجرای فیبر نوری داریم.

وی از ایجاد شبکه و تحویل سرویس تلفن و اینترنت به همه مجتمع‌های مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تمامی سایتهای WLL روستایی جمع آوری و به سایت‌های همراه اول  تبدیل و جهت توسعه پوشش شبکه و دسترسی اینترنت مناطق روستایی بروز رسانی شده است.

انتهای پیام/681/س

نظر شما