شناسهٔ خبر: 41107304 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چطور برکت قرآن را در زندگی حس کنیم؟

کارشناس مسائل دینی به این پرسش که چطور می‌توان برکت قرآن کریم را در زندگی مشاهده کرد، پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محسن عباسی‌ولدی کارشناس علوم دینی و تربیتی در برنامۀ "سمت خدا" با اشاره به آیۀ 29 سورۀ مبارکۀ «ص» (كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ) گفت: آقای قرائتی می‌گفت بزرگ‌ترین تعریف از قرآن این است که این، کلام خداست.

وی افزود: الان اگر بگویند یکی از شخصیت‌های برجسته دنیا نامه‌ای برای شما فرستاده است چه حس و حالی پیدا می‌کنید؟ این کتاب قرآن برای تک تک ما انسان‌هاست که از سوی خدای متعال فرستاده شده است.

این کارشناس علوم دینی و تربیتی خاطرنشان کرد: خدا در قرآن می‌فرماید ما این قرآن را فرستادیم تا مردم در آن تدبّر کنند. مبارک بودن قرآن و برکت دار بودن آن را با تدبّر در قرآن می‌توان حس کرد، کاشکی می‌شد برنامه‌ای را در طول روز حتی شده 5 دقیقه بگذاریم برای تدبّر در آیات الهی تا با این آیت زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرکتولی،‌ مدیر مجمع عالی تفسیر قرآن در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: وقتی قرآن می‌خوانیم باید برکت آن را در خانه درک کنیم،‌ هرچند تلاوت ظاهری آیات منجر به طهارت ظاهری می‌شود و شخص و اهل منزل را نورانیت می‌بخشد، اما عمل به قرآن و درک مفاهیم عالی قرآن باید سرلوحه برنامه‌های قرآنی باشد. اگر هر کدام از ما به سهم خود در جامعه به قرآن عمل کنیم، جامعه اصلاح می‌شود.

درسهایی از قرآن , اهل بیت علیهم السلام ,

انتهای پیام/

نظر شما