شناسهٔ خبر: 41106725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درباره نامه روسای نوپای کمیسیون‌ها به رییس جمهور

میهن و نظام ما این روزها روزگار سختی را می گذراند.

صاحب‌خبر -

تحریم های ظالمانه ای که با خروج آمریکا از برجام مجددا معیشت، سلامت و امنیت عمومی مردم را در معرض مخاطره قرار داده با عوارض خطرناک ناشی از ویروس کرونا توام شده و علاوه بر بالا بردن هزینه های معیشتی و افزایش بیکاری صدمات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است. در چنین شرایطی هشدارهای روسای کمیسیون ها اگر عاری ازحب و بغض سیاسی باشد می تواند به رفع مشکلات مردم کمک کند اما زیر سوال بردن خدمات هفت ساله دولتی که با رای اکثریت مردم سرکار آمده با استفاده از موج سواری های تبلیغاتی و سوءاستفاده از ضعف های ذاتی و عارض شده بر دولت چندان منصفانه نیست و می تواند ناخواسته به تزلزل بنیان های اخلاقی جامعه کمک کند. اعضای کمیسیون های تازه نفس باید روح امید در جامعه بدمند.

مردم می پرسند دولتی که اکثریت ملت بدان اعتماد کرد اگر با فرض اتهام مخالفین کشور را به تباهی کشیده از کجا معلوم مجلسی که نمایندگی اقلیت جامعه را یدک می کشد بهتر از مجلس حداکثری قبلی و دولت حداکثری قبلی باشد!؟

آنچه امروز دولت یا دولت های قبلی بدان عمل می کنند نسخه های برگرفته از قوانینی است که در همین مجالس  تصویب و ابلاغ شده است! روسای جدید کمیسیون ها بجای هشدار به رییس جمهور و تلف کردن باقیمانده حیات سیاسی دولت بیندیشند که چگونه می توانند به کارآمدی دولت با حذف قوانین دست و پاگیر و غیرمفید و غیراجرایی کمک کنند و دولت را از چنبره قوانین زاید خارج سازند؟ یا با تصویب قوانین مورد نیاز دولت در شرایط سخت فعلی کارآمدی دولت را برای حل مشکلات جامعه افزایش دهند؟

مجلسی که با تصویب یک قانون عجیب دولت را از استفاده از مدیران باتجربه و پاکدست  در رده های ارشد برخلاف اصول عقلانی و به بهانه ی پوپولیستی جوانگرایی محروم کرد خلفش مجلس فعلی چگونه می تواند این خسارت عظیم را جبران کند؟! جالب اینکه تعداد زیادی از جایگزین ها از نظر سنی از قبلی ها مسن ترند صرف نظر از اینکه قبلی ها اغلب بازنشسته های پیش ازموعد با ۲۵ سال خدمت بوده اند.

مجلسی که مصلحت اندیشی های اجرایی و عملیاتی دولت را در تفکیک ماموریت های دو وزارتخانه ناهمگون صنعت و تجارت مکررا نپذیرفت آیا سهمی در بروز اشکالات عدیده امروز در بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد؟! انصاف در دین مقدس اسلام شرط تقوی و تعهد دینی شناخته شده از مجلسی که با شعارهای انقلاب بقدرت رسیده است انتظار می رود انصاف و تلاش برای کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی که دولت موتور محرکه و اسکلت بندی آن است از نظر دور ندارد. باشکست دولت و بی اعتبار شدن آن قطعا مجلس معتبر نخواهد شد و در تحولات انقلابی مورد نیاز جامعه توفیق نخواهد یافت. امید که این وجیزه مومنان و منصفان را اثربخش شود.

نظر شما