شناسهٔ خبر: 41106650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گروه‌‎های فلسطینی: اقدام اخیر فتح و حماس زمینه آشتی فراگیر را فراهم کرده است

اعضای ارشد گروه‌های مختلف فلسطینی توافق اخیر فتح و حماس برای مقابله با اشغال کرانه باختری را گامی مثبت ارزیابی و بر مشارکت همه برای مقابله با چالش‌ها تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واکنش طرف‌های مختلف فلسطینی به کنفرانس خبری مشترک میان دو عضو ارشد جنبش‌های فتح و حماس در هفته گذشته و اعلام توافق بر سر مقابله با طرح اشغال کرانه باختری ادامه دارد.

جهاد اسلامی

«نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شبکه «المیادین» گفت: تلاش‌ها اکنون بر روی آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر میان تمام نیروهای فلسطینی متمرکز شده و حماس ما را در جریان تماس‌هایش با جنبش فتح قرار داده است.

وی افزود، پروژه ملی برای تشکیل جبهه داخلی با مشارکت همه و با هدف مقابله با چالش‌ها و فشارها باید احیا شود و بر روی چشم‌انداز مشترک میان تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی جهت مقابله با طرح اشغال باید توافق شود.

عزام تأکید کرد، دیدار میان فتح و حماس برای سروسامان دادن به وضعیت فعلی ضروری است و امیدوار است که امید ملت فلسطین برای پایان اختلافات ناامید نشود.

وی افزود، پایان تفرقه میان گروه‌های فلسطینی منجر به سردرگمی تل‌آویو می‌شود و محاسبات این رژیم برای تسلط و محاصره را بر هم خواهد شد.

عزام تأکید کرد: کشورهای عربی حمایت لازم را از ما نداشته‌اند و برخی از آنها بر فلسطینی‌ها اعمال فشار می‌کنند.

جبهه مردمی

«ماهر الطاهر» از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم گفت، این اقدام فتح و حماس، افق‌ها برای آشتی فراگیر فلسطینی را خواهد گشود. برای مقابله با اشغال کرانه باختری باید به اختلاف فلسطینی-فلسطینی پایان داد؛ اقدام فتح و حماس در مسیر صحیح است اما کافی نیست.

وی تأکید کرد، باید شرایط را تغییر داد و راهبردی جدید برای مرحله جدید اتخاذ کرد . ادامه تفرقه فلسطینی در سایه چالش‌های کنونی علیه مسأله فلسطین «دیوانگی» است.

فتح

«احمد حلس» عضو کمیته مردمی فتح هم گفت، فضای مثبت کنونی میان فتح و حماس نباید منحصر به این دو جنبش شود و باید به تمام گروه‌های فلسطینی تسری پیدا کند. اکنون لحظه مناسب برای کنار گذاشتن اختلافات فرا رسیده و همه باید این لحظه را دریابند.

وی خطاب به ملت فلسطین گفت: مسایل زیادی تغییر پیدا کرده و خطری همه را تهدید می‌کند. گام‌های آینده برای تمام کسانی که منافع ملت فلسطین برایشان مهم است، اطمینان‌بخش خواهد بود.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح هفته گذشته از آغاز کار ملی برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری خبر داد.

انتهای پیام/ص

نظر شما