شناسهٔ خبر: 41105455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قانون خروج پادگان‌ها از شهر نیازمند بازنگری/ علت صدور مجوز ساخت در ۳۰ درصد زمین پادگان ۰۶

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون خروج پادگان‌ها از شهر نیازمند بازنگری است و از نظر امنیتی نباید بر خروج آنها پافشاری کنیم.

صاحب‌خبر -

علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ساخت و ساز در پادگان‌هایی که از شهر خارج می‌شوند، اظهار کرد: اساساً بهتر این است که اگر پادگان‌ها از شهر خارج می‌شوند، همه فضای عمومی آنها آزاد شود اما شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای است که تملک پادگان‌ها برایش امکانپذیر نبوده و ناچار به توافق شده است.

وی ادامه داد: توافق با پادگان 06 منجر به این شد که به بخشی از فضای پادگان مجوز ساخت و ساز داده شود و در ازای آن 70 درصد زمین را آزاد کنند اما به طور قطع شرایط ایده‌آل این بود که کل فضای پادگان آزاد شود البته باید این نکته را هم در نظر داشت که طبق طرح‌های مصوب برای پادگان 06 مجوز ساخت و ساز داده شده بود و درباره پادگان‌های مختلف به شکل‌های مختلف عمل شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ممکن است پادگان‌هایی دیگری در پهنه S قرار گرفته باشند، تصریح کرد: نظر شخصی بنده این است که قانون خروج از پادگان‌ها نیاز به تجدیدنظر دارد زیرا از نظر امنیتی نباید بر خروج آنها پافشاری کنیم؛ ممکن است در هر شهری شرایط بحرانی به وجود آید، از این رو ضرورت دارد که پادگان‌ها در شهر باقی بمانند اما اگر قرار بر خارج شدن آنها از شهر باشد، فضای باز آنها باید باقی بماند تا در شرایط بحرانی به عنوان اراضی ذخیره عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به بوستان ولایت خاطرنشان کرد: در بوستان ولایت نیز اگر تأکید رهبر معظم انقلاب نبود، ساخت و ساز صورت می‌گرفت اما خوشبختانه بدون تغییر باقی ماند؛ در بوستان ولایت دو باند پروازی وجود دارد و تصور کنید اگر زمانی برای فرودگاه مهرآباد مشکلی رخ دهد باید ظرفیتی مانند بوستان ولایت در شهر وجود داشته باشد بنابراین بدون تغییر ماندن و قابل استفاده بودن این‌ زمین‌ها در زمان بحران مهم است.

اعطا تصریح کرد: ممکن است اراضی پادگان‌ها هنگام وقوع زلزله برای اسکان شهروندان قابل استفاده باشد یا مانند بوستان ولایت در شرایط دیگری که به آن اشاره کردم، به عنوان باند پرواز مورد استفاده قرار گیرند بنابراین این اراضی سرمایه‌های ملی هستند و نباید از بین بروند.

وی گفت: درباره پادگان 06 نیز جزو منتقدین بودم و پیشنهادی به حناچی شهردار تهران ارائه کردم مبنی بر اینکه با توجه به امکانپذیر نبودن تملک پادگان، زمین معوضی با امکان ساخت در نقطه دیگری از شهر در نظر گرفته شود تا همه 50 هکتار زمین پادگان آزاد شود اما این امر محقق نشد؛ با این حال از این حیث که 35 هکتار زمین پادگان در اختیار شهر قرار می‌گیرد، خوب است اما از این حیث که ساخت و سازی در آن صورت می‌گیرد، می‌توان انتقاد داشت.

انتهای پیام/

  

نظر شما