شناسهٔ خبر: 41105334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسپیس ایکس به نظامی گری آمریکا در فضا کمک می‌کند

اسپیس ایکس دومین ماهواره نظامی ارتش آمریکا را پرتاب خواهد کرد تا به نظامی گری این کشور در فضا کمک کند.

صاحب‌خبر -

اسپیس ایکس به نظامی گری آمریکا در فضا کمک می‌کند به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس در جدیدترین ماموریتش دومین ماهواره ارتش آمریکا را با موشک‌های قابلیت فرود خودکار روی زمین در مدار فضایی قرار می‌دهد.

فرود خودکار  روی زمین قرار است در این ماموریت توسط موشک  فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس صورت بگیرد.

فالکون ۹ مجهز به باله‌های شبکه، پا‌یه‌های فرود و کمی سوخت اضافی است تا بتواند پس از قرار دادن ماهواره نظامی ارتش آمریکا، خود را به زمین بیاندازد.

برای دومین بار است که نیروی هوایی ارتش آمریکا، ماموریت فضایی خود را به اسپیس ایکس می‌سپارد.

 ماموریت اول به دلیل عدم صدور مجوز ارتش نظامی آمریکا در استفاده از سیستم فرود خودکار با نابودی کامل فالکون ۹ در فضا همراه بود.
ارتش آمریکا گفته است که حاضر است یک قدم به عقب گذاشته و به اسپیس ایکس اجازه دهد کارش را انجام دهد.

والتر لودردیل، رئیس عملیات فالکون ۹ در مرکز سیستم نیروی فضایی و موشکی ایالات متحده، گفت: ماه‌ها بررسی صورت گرفته است تا که شاخه نظامی توافق کند و اجازه دهد اسپیس ایکس از یک موشک قابل فرود در زمین را برای این ماموریت استفاده کند.

لودردیل ادامه داد: ما تمامی اطلاعات مربوط به پرواز را ارزیابی کردیم تا هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد این مأموریت وجود نداشته باشد.

بیشتربخوانید

در سال ۲۰۱۷ اسپیس ایکس یک قرارداد ۹۶.۵ میلیون دلاری با نیروی هوایی ایالات متحده برای پرتاب ماهواره ناوبری GPS ۳ به مدار از کیپ کاناورال در فلوریدا امضا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما