شناسهٔ خبر: 41105210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید وزیر دفاع ترکیه بر همکاری با دولت وفاق ملی لیبی

خلوصی آکار با سفر به لیبی بر همکاری با دولت فائز السراج تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که در سفری از پیش اعلام نشده وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد، اظهار داشت: آنکارا هر آنچه لازم باشد به خاطر مردم لیبی انجام می‌دهد و ترکیه همواره در کنار مردم لیبی خواهد بود.

بر این اساس، در بیانیه‌ای که دولت وفاق ملی در طرابلس صادر کرد، آمده است: فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی با خلوصی آکار و هیئت همراه او دیدار و تحولات لیبی را بررسی کرد. همچنین در این دیدار، مباحث امنیتی و برنامه‌ها برای تقویت بنیه دفاعی لیبی در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده با ترکیه مطرح شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خلوصی آکار از طرابلس را در مسیر تداوم تقویت همکاری‌ها میان دو کشور دانست و افزود: مذاکرات من در دوحه (پایتخت قطر) نیز در درجه اول درباره اوضاع لیبی بود.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در لیبی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما