شناسهٔ خبر: 41104888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضع اسفبار استادیوم تختی شاهرود/ مسؤولان همچنان وعده می‌دهند+ تصاویر

وضع استادیوم تختی شاهرود این روزها اسفبار است و مسؤولان همچنان وعده می‌دهند؛ قول‌هایی که تا امروز محقق نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس، سال ۱۳۹۸ با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «زمین چمن شاهرود در حال احتضار» از مسؤولان پرسیده‌ بودند که برای ساماندهی این زمین چمن چه برنامه‌ای دارند؟

در این سوژه آمده بود: «زمین چمن تختی شاهرود به‌عنوان تنها زمین چمن ورزشی بزرگ شاهرود که میزبان مسابقات مختلف است، امروز حال و روز خوبی ندارد و چند حفره بزرگ در آن سبب شده تا این زمین دیگر زمین چمن نباشد. نیاز است تا مسؤولان ورزش و جوانان شهرستان شاهرود و استان سمنان فکری به حال آن کنند».

پیگیری نخست: بازسازی زمین چمن استادیوم تختی شاهرود آغاز شد

خبرگزاری فارس این مسأله را برای نخستین بار در قالب خبری با تیتر «بازسازی زمین چمن استادیوم تختی شاهرود آغاز شد» پیگیری کرد که می‌توانید مشروح آن را «اینجا» بخوانید.

مجید محمدی، رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود آن زمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره وضع زمین چمن شاهرود گفته بود: فضای سبز شامل درختان و زمین چمن ورزشگاه تختی فاقد انشعاب آب اختصاصی است و تنها انشعاب آبی که آنجا کار آب‌رسانی به زمین و فضای سبز را انجام می‌دهد، یک انشعاب دو هزار و 500 مترمکعبی متعلق به استخر این ورزشگاه است.

او ادامه داد: هم‌زمان استخر، فضای سبز و درختان، زمین چمن و سالن‌های مجاور آن و دفاتر هیأت‌های ورزشی زیر راه‌پله قسمت شرقی ورزشگاه از این انشعاب بهره‌برداری می‌کنند.

محمدی بیان کرد: موفق شدیم دوم اردیبهشت 98 موضوع تخصیص یک انشعاب آب را خارج از انشعاب استخر فجر با ظرفیت 600 مترمکعب دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه استخر ذخیره آب هم با توجه به پیگیری‌هایی که داشتیم، در فصل اعتبارات سال 98 دیده شود، افزود: این استخر را تا پایان امسال ایجاد خواهیم کرد.

رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه هر ساله اعتباری بین 6 تا هشت میلیون تومان و امسال به خاطر افزایش هزینه‌های کود، ماسه و بذر چمن اعتباری معادل 10 میلیون تومان بابت ترمیم و بازسازی زمین چمن استادیوم تختی هزینه می‌شود، اضافه کرد: این اعتبار را در اختیار پیمانکار قرار دادیم و در حال حاضر زمین زیر کشت است و کار مرمت و بازسازی آن انجام می‌شود.

به گزارش فارس؛ چنانچه از گفته‌های رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود که امروز مسؤولیت مهم‌تری نیز دارد، مشاهده می‌شود قرار بوده تا پایان سال گذشته، اتفاقات خوبی در استادیوم تختی شاهرود بیفتد که هنوز شاهد آن نیستیم.

رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در حالی از بازسازی زمین چمن استادیوم تختی شاهرود خبر داده بود که بررسی‌های خبرنگاران نشان می‌دهد هنوز اتفاق جدی برای بازسازی صورت نگرفته و این زمین چمن، با مشکلات فنی متعددی مواجه است.

زیرساخت‌های استادیوم هنوز مشکلات اساسی دارد که هر چه سریع‌تر باید از سوی مسؤولان استانی و شهرستانی برای آن فکری شود تا در دسترس ورزشکاران قرار گیرد.

پیگیری دوم: اعتبار تعمیرات اساسی ورزشگاه تختی شاهرود پیش‌بینی شد

خبرگزاری فارس این مسأله را برای بار دوم و مدتی پس از پیگیری نخست، در قالب خبری با تیتر «اعتبار تعمیرات اساسی ورزشگاه تختی شاهرود پیش‌بینی شد» پیگیری کرد که می‌توانید مشروح آن را «اینجا» بخوانید.

مجید محمدی، رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود آن زمان، با تأکید بر اینکه امسال رقمی در قالب تعمیرات اساسی ورزشگاه تختی شاهرود از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بین 100 تا 150 میلیون تومان اعتبار برای این امر اختصاص خواهد یافت.

محمدی بیان کرده بود: اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به شاهرود در سال‌های 98 و 99 در حوزه اماکن ورزشی تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس؛ با گذشت یک سال از زمان انجام این مصاحبه، هنوز مشخص نیست که به طور دقیق چه میزان اعتبار برای استادیوم تختی شاهرود اختصاص یافته و چه مقدار از آن تخصیص یافته است؟

پرسش مهم این است که اگر اعتبارات موردنیاز تأمین شده، چرا ورزشگاه امروز در شرایط نابه‌سامان کنونی به سر می‌برد؟

وضع امروز: خودتان ببینید!

با همه این وعده‌ها، زمین چمن استادیوم تختی شاهرود امروز حال و روز خوبی ندارد؛ تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، یک خبرنگار بومی برای ما ارسال کرده و نشان می‌دهد که این استادیوم در وضع نامساعدی به سر می‌برد.

وضع اسفناک پیست دوومیدانی استادیوم تختی شاهرود هم امروز بسیار قابل تأمل است؛ شماری از ورزشکاران بومی از مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان پرسیده‌اند که آیا می‌داند که دوومیدانی‌کاران شاهرود که در سطح کشور حائز مقام هستند، به دلیل نداشتن پیست مناسب بارها آسیب جدی دیده‌اند؟

آنها از «مجتبی جانعلی» پرسیده‌اند که آیا می‌داند خانواده‌های علاقه‌مندان به رشته ورزشی دوومیدانی به دلیل وضع نامناسب پیست و آسیب‌های ناشی از آن، نگران فرزندان خود هستند و اجازه ورزش به آنها نمی‌دهند؟

چرا فقط وعده؟

ورزش استان سمنان این روزها حال و روز خوبی ندارد. شاخص‌ها نشان می‌دهد تقریباً در عمده مؤلفه‌های اساسی ارزیابی استان‌ها، سمنان در رده‌های آخر رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

اما واقعاً چرا فقط وعده؟ چرا مدیران استان سمنان دائماً به جامعه ورزش و مردم صرفاً وعده می‌دهند؟ وعده‌هایی که عملی در آنها دیده نمی‌شود.

استادیوم تختی شاهرود تنها یک نمونه از ده‌ها وعده ورزشی بر زمین مانده در سال‌های اخیر است که امروز پاسخ مناسب می‌خواهد و مسؤولان استان سمنان باید به خواسته مردم جواب دهند.

انتهای پیام/2249/م/و

نظر شما