شناسهٔ خبر: 41104875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر دفاع سابق آمریکا: در بحران بزرگی به دلیل شیوع کرونا قرار داریم

فارس

وزیر دفاع و مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که این کشور در بحران بزرگی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «لئون پانتا» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و وزیر دفاع سابق این کشور به شدت از نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا توسط دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا انتقاد کرد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان  مصاحبه می‌کرد، گفت: «هنگامی که شرایط به مدیریت کشور در دوران همه‌گیری ویروس کرونا می‌رسد، ترامپ غیبت غیرموجه دارد.»

بیشتر بخوانید:

چین خواستار تحقیق درباره اسپانیا به عنوان منشأ شیوع کرونا شد

انزوای امریکا در راند اول نیویورک

پانتا با «بحران بزرگ» توصیف کردن شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: «رئیس جمهور به جای آنکه تعدادی از راهبردهای ملی را کنار هم بگذارد تا با این بحران مقابله کند به سادگی به توئیت‌هایی درباره خرابکاری و دیگر موضوعات برای منحرف کردن توجه‌ها از این بحران پناه برده است.

پانتا که در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق به عنوان وزیر دفاع فعالیت می‌کرد و در دوران «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید حضور داشته به هشدار اخیر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی اشاره کرد که گفته بود اوج دوباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا در نهایت سبب خواهد شد تا میزان افزایش مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۰ هزار نفر در روز افزایش یابد.

همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده باز هم رکورد جدیدی را ثبت کرد.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۵۷۲۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۶۸۷ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲،۸۳۷،۱۸۹ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۳۱،۴۸۵ تن افزایش یافت.

نظر شما