شناسهٔ خبر: 41104797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

حسن بیادی، سیاسی فعال اصولگرا:

احمدی‌نژاد کاندیدا نمی‌شود

خبرآنلاین

حسن بیادی گفت: در بررسی مسئله ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۱۴۰۰ باید دو موضوع را در نظر داشت؛ نخست اینکه آقای احمدی‌نژاد هشت سال به عنوان رئیس‌جمهور در این کشور فعالیت کرده و مردم شناخت کاملی نسبت به نتایج عملکردش دارند، و دیگر اینکه او به عنوان یک رئیس‌جمهور دارای طیف سیاسی و مردمی همراه با خود است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

این فعال سیاسی اصول‌گرا افزود: در این راستا در دوران هشت ساله فعالیت او در سفرهایی که به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف داشتند شاهد این بودیم که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه می‌شد که این اتفاق حتی در دوران بعد از ریاست جمهوری ایشان نیز ادامه دارد؛ همین امر می‌تواند نشان‌دهنده جایگاه و پایگاه قوی مردمی او درحوزه سیاسی باشد.

این عضو پیشین شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم چه دیگران بخواهند یا نخواهند، چه به حق و یا ناحق ایشان را مورد نقد قرار دهند؛ بالاخره آقای احمدی‌نژاد در فرآیند سیاسی کشور تاثیرگذار هستند و چنانچه در ایام انتخابات آتی ورود پیدا کنند معادلات بسیاری از گروه‌ها و جریانات سیاسی را تغییر خواهند داد.

احمدی‌نژاد کاندیدا نمی‌شود

بیادی در پاسخ به این پرسش که اگر احمدی‌نژاد به هر دلیلی نتواند شخصاً کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ شود، آیا این احتمال وجود دارد که از یک فرد خاص از نزدیکان و همفکران خود حمایت کند، ابراز داشت: اینکه آقای احمدی‌‌نژاد چطور می‌تواند دوباره فرصت حضور داشته باشد بستگی به تصمیمات شورای نگهبان دارد، و این موضوعی است که حاکمیت و نظام با توجه به شرایط کنونی، می‌توانند همانند دیگر نامزدهای انتخاباتی مقدمات حضور ایشان را فراهم نمایند تا در نهایت مردم انتخاب نهایی و صالح مقبول را انجام دهند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: معتقدم در روند چنین انتخاب مهمی جهت تعیین مسئولیت ریاست جمهوری نباید فراموش کنیم که «مطالبه عمومی و قدرت پاسخگویی مثبت به خواسته‌های منطقی مردم» مهمتر از پارامترهای دیگر شرایط انتخاب است و بنده تصور نمی‌کنم که تصمیم سازان حاکمیت به غیر از این بیاندیشند و خواسته‌ای غیر از این داشته باشند.

عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در مواجهه با این پرسش که آیا احمدی‌نژاد در نهایت به عرصه انتخابات ورود می‌کند، بیان داشت: آنگونه که مطلع هستم او با شرط و شروط‌هایی که از سوی بعضی موثرین در این امر مهم وجود دارد، و البته شرایط و وضعیت «بحران اقتصادی» فعلی، تمایلی به حضور ندارند. امروز متاسفانه باندهای متصل به قدرت و ثروت به صورت گسترده در ارکان مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نظام نفوذ کرده و حضور جدی دارند و طبیعتاً کسی که می‌خواهد در این مسیر فعالیت و حضور جدی داشته باشد باید شرایط این باندهای مافیایی را بپذیرد و مدنظر قرار دهد.

بیادی با انتقاد از رفتار برخی منسوبین به احمدی نژاد، یادآور شد: همه می‌دانند که بنده به صورت منصفانه هیچ زمانی منکر اشتباهات و خطاهای او، اطرافیان و منسوبین به او و دیگر نامزدهای انتخاباتی نبوده و نخواهم بود.او در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان حاضر است برای جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات از ظرفیت احمدی‌نژاد استفاده کند و یا اینکه دوباره راه سال ۹۶ را طی می‌کند؟، گفت: همانطور که قبلا اشاره نمودم آقای احمدی‌نژاد با این آشفتگی سیاسی و اجتماعی علاقه‌ای به بازگشت به مدیریت کلان کشور در حوزه ریاست جمهوری را ندارد؛ زیرا شرایط کنونی کشور عادی نیست و نمی‌توان در این فضا توقعات و مطالبات مردمی را با وجود این باندهای مخرب محقق کرد. در این شرایط تنها راه چاره، تصمیمات عاقلانه نهادهای حاکمیتی است که باید به دور از هرگونه «دیدگاه شخصی»، «نگاه جناحی» و «منافع باندی»، در یک فضای دوستانه و وحدت‌آفرین اتخاذ شود تا در نهایت؛ خواسته‌های قانون اساسی، مقام معظم رهبری و مردم محقق گردد.

نظر شما