شناسهٔ خبر: 41104655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیل‌های نوروز ۹۸ روی دیوار قاب شدند + تصاویر

سومین نمایشگاه عکس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عنوان «سیلاب ۹۸-۹۷» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، سومین نمایشگاه عکس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عنوان «سیلاب ۹۸-۹۷» عصر روز گذشته (جمعه ۱۳ خرداد) در گالری‌های پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه قرار بود ۱۷ فروردین ۹۹ برپا شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، سه ماه به تأخیر افتاد.

 

 

این عکس‌ها در پی فراخوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پژوهشکده سوانح طبیعی با هدف مستندسازی خسارت‌های وارده و بازسازی سکونتگاه‌های آسیب‌دیده در سیلاب سال های ۹۷ و ۹۸ (شامل روستاها و شهرهای شمال غرب تا جنوب غرب و مرکز کشور) ثبت و به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

 

 

محمد خادمیان طرقی، محمد خدادادی مترجم زاده، بیژن بنی احمد، حمید فروتن و سید امیرحسین گرکانی عکس‌های ثبت‌شده را در موضوعات «وقوع سیلاب و خسارت های کالبدی و اقتصادی و عملیات امداد و نجات و کمک های مردمی و خیرین، روند تامین اسکان اضطراری، مشارکت مردم در فرآیند بازسازی مسکن، زنان و کودکان در فرآیند بحران و بافت مناطق آسیب دیده در فرآیند بازسازی» داوری کردند که حاصل آن در نمایشگاه «سیلاب ۹۸-۹۷» تا ۲۳ تیرماه قابل مشاهده است.

 

 

بر اساس این گزارش، از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در برخی از استان‌های کشور، از جمله گلستان، مازندران و خراسان شمالی و همچنین ادامه آن در سال ۹۸ در استان‌های اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان درگیر سانحه سیلاب شدند. این سامانه بارشی گسترده، موجب صدمات بسیاری به سکونتگاه‌های کشور شد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما