شناسهٔ خبر: 41104090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سناتور ارشد آمریکایی: ارتباط ترامپ با واقعیت‌ کاملاً قطع شده است

رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا در واکنش به اظهارات عجیب رئیس‌جمهور این کشور درباره مهار ویروس کرونا، وی را فردی متوهم خواند که ارتباطش با واقعیت به‌کلی قطع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور «چاک شومر» رئیس دموکرات‌های سنای آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل اظهارات متوهمانه در خصوص مهار ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن، با لحنی تمسخرآمیز انتقاد کرد.

چاک شومر در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «2.6 میلیون نفر [به بیماری کوویدــ‌19] مبتلا شده‌اند، بیش از 120 هزار آمریکایی جان باخته‌اند، بیش از 17 میلیون نفر بیکار هستند، اما رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید: من فکر می‌کنم کارهای ما در رابطه با ویروس کرونا خوب پیش خواهد رفت. من فکر می‌کنم که این ویروس در نقطه‌ای به‌نوعی ناپدید خواهد شد.»

این سناتور ارشد دموکرات افزود: «ارتباط او [ترامپ] با واقعیت کاملاً قطع شده است. او در حباب توهم زندگی می‌کند.»

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون بالغ بر 2.8 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کوویدــ‌19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 132 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد.

انتهای پیام/.+

 

نظر شما