شناسهٔ خبر: 41103974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان:

فعالیت باشگاه‌های ورزشی خوزستان تنها با رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز است

اهواز - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی باید نسبت به سالم‌سازی اماکن ورزشی اقدام کنند تا سلامت ورزشکاران حفظ شود گفت:فعالیت باشگاه‌های ورزشی در خوزستان فقط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز است.

صاحب‌خبر -

منصور روزدار جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه باشگاه داران و ورزشکاران باید دستورالعمل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند افزود:باشگاه های بدنسازی استان خوزستان در حالی فعالیتشان را از سر گرفته اند که دستورالعمل های بهداشتی لازم را رعایت نمی کنند لذا با این باشگاه های متخلف برخورد می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که بیش از یک هزار باشگاه ورزشی در استان خوزستان فعالیت دارند و در هر باشگاه حداقل چهار نفر مشغول به کار هستند نیاز به چهار هزار تست "پی سی آر" است که انجام این کار برای دانشگاه علوم پزشکی استان سخت است لذا تصمیم گیری در این رابطه به ستاد مبارزه با کرونا واگذار شده است ضمن اینکه مصوب شد اماکن ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

روزدار افزود: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین ورزشکاران، تیم‌های بازرسی فعال شده اند اما با توجه به پراکندگی باشگاه‌ها انجام این کار سخت است. اگر بخواهیم در مدت زمان یک هفته یا یک ماه کار نظارت بر باشگاه های ورزشی را در سطح استان خوزستان انجام دهیم نیاز به یک تیم چند صد نفره است که چنین توانمندی وجود ندارد لذا دستورالعمل های بهداشتی به باشگاه های ورزشی آموزش داده شد ضمن اینکه در صورت تخلف باشگاه مذکور به دستگاه قضایی معرفی می‌ شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان افزود: برخی از باشگاه ها که اغلب بدون مجوز هستند نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه می‌باشند که توان خود را روی این باشگاه ها متمرکز کرده ایم.

هنگام ورزش از ماسک استفاده نشود

وی عنوان کرد: برخی فعالیت های ورزشی میزان تنفس و تعرق ورزشکار را بسیار بالا می برند لذا استفاده از ماسک در چنین فعالیت هایی نه تنها جلوی تنفس طبیعی فرد را می گیرد بلکه باعث می شود که اکسیژن رسانی به صورت ناخودآگاه کاهش پیدا کند که در ادامه عوارضی به دنبال خواهد داشت.

روزدار بیان کرد: بی شک وقتی فرد عرق می کند ماسک وی خیس می شود و تصفیه هوا به درستی انجام نمی شود لذا توصیه می شود هنگام ورزش از ماسک استفاده نشود. محیط آزاد بهترین محل برای ورزش کردن است و در این مکان نیازی به ماسک زدن نیست اما در باشگاه های بدنسازی نمی توان با ماسک ورزش کرد چون ناخودآگاه ماسک خیس می شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در پایان گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و روسای هیات های ورزشی استان در این زمینه با ما همکاری بسیار خوبی داشته و به دنبال سالم‌سازی فضاها و سالن های ورزشی هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز جمعه ۱۳ تیرماه ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

بیماری کرونا همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده و بقیه استفاده نکنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

نظر شما