شناسهٔ خبر: 41103962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب» منتشر شد

کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب»به قلم حجت‌الاسلام سید علی موسوی از سوی انتشارات باقرالعلوم (ع) قم منتشر شد.

صاحب‌خبر -

کتاب منطق سیاست خارجی امامین انقلاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب»به نویسندگی حجت‌الاسلام سید علی موسوی، در ۳ فصل تالیف شده است که، فصل اول به وقایع سال‌های ۶۰ تا ۷۶ می‌پردازد، فصل دوم شامل اتفاقات ۷۶ تا ۸۴ است و فصل سوم به جریانات سال‌های ۹۴ تا ۹۸ می‌پردازد.


این کتاب ه همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی و از سوی انتشارات باقرالعلوم (ع) قم، در ۱۵۳ صفحه به زینت طبع آراسته شده است.

آنچه در مباحث این کتاب بررسی می‌شود، تحصیل و درک سیره امامین انقلاب در راهبری انقلاب در عرصه سیاست خارجی است. اینکه چطور انقلاب و کشور را در این عرصه راهبری می‌کنند، چطور در فراز و نشیب‌های پیش آمده چاره‌جویی دارند و این حرکت عظیم انسانی، اجتماعی و سیاسی را پیش می‌برند.


به دنبال شناخت سیره امامین انقلاب به عنوان آخرین تجربه علمی، عملی، عینی و بالاترین دارایی شیعه هستیم تا بتوانیم نسبت خود را با آن مشخص کنیم و بدانیم آیا نسبت موافق و همراه با آن داریم یا مخالف و یا در مواردی همراه هستیم و در مواردی خیر؟.


اما چرا سیره امامین انقلاب؟ چرا سیره اهل بیت را بررسی نمی‌کنیم؟ نسبت سیره اهل بیت و سیره امامین انقلاب چیست؟ حرکت اهل بیت علیهم السلام در فراز و نشیب‌های مختلف تاریخ به دنبال تحقق یک طرح واحد است، طرحی که یک انسان ۲۵۰ ساله با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی الگو‌های مختلفی برای پیش برد آن اتخاذ می‌کند و حرکت امامین انقلاب نیز در امتداد آن در بستر تکرار‌های تاریخ است.

حرکتی که به دنبال پیشبرد و تحقق غایات همان طرح است، طرحی که با شناخت الگو‌های رفتاری آن در بستر زمان می‌توانیم الگوی رفتار امروز خود را به خوبی یافته و متناسب با آن رفتار خود را سامان دهیم


اگر چه شناخت تاریخ و سیره اهل بیت (ع) به عنوان یک کار اجتهادی و دقیق کاری نسبتا سخت و تخصصی است، اما شناخت سیره امامین انقلاب در بستر تاریخ معاصر که اقتباس شده و الگو گرفته از همان طرح و در امتداد آن است راهنمای خوب برای شناخت طرح کلان اهل بیت و بایسته‌های تکلیف امروز است.

انتهای پیام/ش

نظر شما