شناسهٔ خبر: 41103921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی برای ایجاد ارتش مجهز به توافق رسیدند

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه برای ایجاد ارتش منظم و مجهز در لیبی به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایر السراج از توافق بین این دولت با وزارت دفاع ترکیه بر سر ایجاد ارتش «حرفه‌ای» در لیبی به توافق رسید.

شبکه تلویزیونی «فبرایر» متعلق به دولت وفاق ملی لیبی به نقل از «صلاح النمروش»، سرپرست وزارت دفاع این دولت جمعه شب گزارش داد که حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق ملی در زمینه‌های همکاری نظامی و امنیتی و افزایش توانمندی‌های امنیتی و دفاعی  ادامه دارد.

او همچنین گفت که هماهنگی بین وزات‌خانه‌های دفاع ترکیه و لیبی در زمینه آموزش و افزایش آمادگی‌ نیروها ادامه خواهد داشت.

سرپرست وزارت دفاع دولت وفاق ملی لیبی همچنین از توافق آنکارا و طرابلس بر سر ایجاد مراکز آموزش نظامی به منظور ایجاد «ارتش حرفه‌ای» و مجهز در لیبی خبر داد.

عصر امروز جمعه، حلوصی آکار، وزیر دفاع و یاشا گولر، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در رأس هیأتی بلند پایه وارد شهر طرابلس لیبی شدند و مورد استقبال مقامات ارشد دولت وفاق ملی قرار گرفتند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در باره سفر وزیر دفاع این کشور به لیبی گفت که آکار امروز به منظور اطلاع از همکاری مشترک بین ترکیه و دولت قانونی، به لیبی رفته است.

ترکیه بعد از آنکه پارلمان این کشور دوازدهم دی ماه گذشته با اعزام نیرو به لیبی برای کمک به دولت وفاق ملی لیبی در برابر حملات نیروهای شرق به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر موافقت کرد، ارسال تجهیزات نظامی و اعزام نیروهای مسلح و گروه‌های مسلح و تروریست از سوریه به لیبی را آغاز کرد.

این اقدامات ترکیه باعث شده است دولت وفاق ملی بعد از یک سال دفاع از خود، دست بالاتر را در برابر نیروهای حفتر بگیرد؛ نیروهایی که مصر، عربستان سعودی، امارات و روسیه و فرانسه از آن حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

برخی منابع عربی امروز مدعی شدند که کشتی هاورکرافت «بیرق‌دار» ترکیه که بیشتر برای جابجایی خودروهای زرهی، نفر بر و تانک استفاده می‌شود، چند روز پیش در بندر مصراته لیبی پهلو گرفته و بار خود را خالی کرده است.

انتهای پیام/.

نظر شما