شناسهٔ خبر: 41103473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد

طرح ۲ فوریتی ساماندهی بازار مسکن این هفته ارائه می‌شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک ماه است که بر روی آن کار می‌کنیم و به‌عنوان طرح دو فوریتی به مجلس ارائه می‌شود تا وضعیت مسکن را به سرانجام برسانیم.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست خبری روز پنجشنبه هفته گذشته با اصحاب رسانه با بیان این‌که مجلس یازدهم با توجه به شرایط مردم مجلسی خاص است، اظهار داشت: در این دوره از مجلس مردم انتظارات و توقعات بسیاری از آن دارند، امیدوار هستیم بتوانیم در این مقطع آن‌چه حق مردم است را تأمین کنیم.
ساماندهی مسکن
 با طرح دوفوریتی مسکن و اجاره‌بها
حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که در این مجلس نوع تحصیلات فرد و سوابق کاری مدیریتی و اجرایی در کمیسیون‌ها دخیل است، بیان کرد: کمیسیون‌ها از هفته قبل کار خود را آغاز کردند در همین مدت بعضی از طرح‌ها مانند طرح مسکن و اجاره‌بها آماده شده است و حدود یک ماه است که بر روی آن کار می‌کنیم و در هفته آینده به‌عنوان طرح دو فوریتی به مجلس ارائه می‌شود تا وضعیت مسکن را به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت مسکن حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد آن قیمت زمین است، باید راهکاری پیدا کنیم تا قیمت زمین پایین‌تر عرضه شود تا در موضوع مسکن اثرگذار باشد.
وی با‌ اشاره به این‌که طرح شفافیت آرا در این مجلس هم ارائه شده و امیدوار هستیم که هرچه زودتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۲۳۵ تا ۲۳۸ آئین‌نامه مجلس رئیس‌جمهور و وزرا باید با درخواست نمایندگان برای اراده عملکرد و گزارش خود در راستای عمل به آنچه در جلسه رأی اعتماد به نمایندگان قول داده‌اند اقدام کنند، در ادامه پاسخ آنها به کمیسیون‌ها ارجاع و بررسی می‌شود و بعد در صحن می‌آید و رأی‌گیری می‌شود و اگر در رأی‌گیری هر وزیری نمره قبولی آورد ادامه کار خود را می‌دهد و در غیراین صورت در قالب طرح استیضاح مراحل آن طی می‌شود.
متناسب‌سازی حقوق کارگران
 و تأمین اجتماعی
حاجی دلیگانی با‌ اشاره به متناسب‌سازی حقوق کارگران و تأمین اجتماعی گفت: در سال‌های گذشته حق قشر کارگر ضایع شده است، ۱۶ شرکت دولتی به زودی با سهامش به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود و تأمین اجتماعی می‌تواند بر اساس قانون متناسب‌سازی حقوق و مستمری بازنشستگان را متناسب‌سازی کند.
دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش قابل توجهی در این مدت انجام شده تا مجلس بتواند از خودش صیانت کند و هم به جایگاه مورد انتظار مردم که در رأس امور باشد، برسد.
دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به مجلس یازدهم امیدوار هستیم اما برخی از افراد را پیدا و ناپیدا می‌بینیم که به نوعی توقعات از مجلس را بالا می‌برند و هم این‌که به نوعی تلاش می‌کنند مجلس را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنند، اما این مجلس می‌تواند از هر نظر بهتر از مجلس دهم باشد.
وی با‌ اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم افزود: جلسات غیرعلنی با حضور همه نمایندگان برگزار شده و تلاش می‌کنیم که همه نمایندگان وحدت کلمه داشته باشند و بر اساس اولویت‌های جامعه حرکت مجلس را تنظیم کنیم و وقت مجلس برای بعضی از طرح‌ها که اولویت اول را ندارد، گرفته نشود، بر این اساس نقطه نظرات نمایندگان در فضای تعامل و همدلی مطرح شد و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.
حاجی دلیگانی با بیان این‌که عمده طرح‌هایی که ارائه شده مانند اصلاح قیمت‌ها، پیشگیری از رشد بی‌رویه تورم و مسکن است، خاطرنشان کرد: طرحی را آماده کرده‌ام که بر اساس آن یا از رئیس‌جمهور سؤال کنیم و یا این‌که استیضاح شود، این طرح را آماده کرده‌ام و برای همه نمایندگان کل کشور می‌فرستم و از آنها نظرخواهی می‌شود تا روز شنبه اعلام نظر کنند.

نظر شما