شناسهٔ خبر: 41103259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار یزد عنوان کرد:

کنکور زدگی مانع اصلی اجرای شدن سند بنیادین آموزش‌وپرورش در استان

استاندار یزد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: کنکور زدگی مانع اصلی اجرایی شدن سند بنیادین آموزش‌وپرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد به‌منظور ارائه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، بررسی اقدامات و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهایی شهرستان اشکذر و ارائه توزیع پیشنهادی اعتبارات قانون متوازن از امکانات کشور، به ریاست استاندار و با حضور جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این نشست با اشاره به اینکه کنکور زدگی مانع اصلی اجرایی شدن سند بنیادین آموزش‌وپرورش است، گفت: اجرای موفق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به نوع همکاری و اقدامات دستگاه‌های مختلف برمی‌گردد و باید با ابلاغ دستورالعمل‌ها، زمینه‌ها برای نقش‌آفرینی دیگر دستگاه‌ها فراهم شود.

استاندار یزد در خصوص سندهای تصویب‌شده در شورای برنامه‌ریزی، گفت: تصور برخی اعضا این است که تنها تا زمان تصویب سند وظيفه و مسئولیت دارند و این در حالی بوده که کار اصلی پس از تصویب سند آغاز می‌شود. در همین راستا فرمانداران ازاین‌پس گزارش اقدامات انجام‌شده در خصوص سندهای مصوب را ارائه خواهند کرد. همچنین باید سازمان مدیریت گزارشی از اقدامات دستگاه‌ها در اجرای سندهای مصوب را به‌صورت مستمر ارائه کند

وی بابیان اینکه در توزیع اعتبارات قانون متوازن از امکانات کشور، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد اظهار داشت: در شرایط فعلی انتظار بیشتری از دستگاه‌ها بخصوص درزمینهٔ جذب اعتبارات وجود دارد و دستگاه‌ها در این راستا تعامل خوبی با دیوان محاسبات داشته باشند.

طالبی اضافه کرد: مدیرانی که درزمینهٔ جذب اسناد خزانه (سررسید 31 تیر) عقب هستند، هر چه سریع‌تر این اسناد را جذب کرده و گزارش اقدامات خود را تا اواسط تیر به معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند.

استاندار یزد خطاب دستگاه‌های استان در خصوص معرفی املاک مازاد، گفت: همه دستگاه‌ها در راستای معرفی املاک مازاد به کارگروه تعیین‌شده اهتمام لازم را داشته باشند.

پایان پیام/682

نظر شما