شناسهٔ خبر: 41103115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بامیری:

مجلس پس از اخذ نظرات کارشناسی اصلاح قوانین انتخاباتی را آغاز می‌کند

نماینده مردم لردگان در مجلس با بیان اینکه اولویت اول کمیسیون متبوعس اصلاح قوانین انتخاباتی است، گفت: مجلس پس از اخذ نظرات کارشناسی اقدام به اصلاح قوانین انتخاباتی می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین بامیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم اصلاح قوانین انتخاباتی، اظهار داشت: به طور قطع نیاز به اصلاح قوانین انتخاباتی داریم و در اولین جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس پیشنهاد دادم تا اصلاح قوانین انتخاباتی در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هفته آینده نسبت به تهیه دستورالعملی در جهت نیازسنجی برای انجام اصلاحاتی در قوانین انتخاباتی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس می‌‎تواند به صورت متمرکز اقدام به اصلاح قوانین انتخاباتی کند، افزود: از سوی دیگر مجلس می‌تواند در هماهنگی با دولت و وزارت کشور اقدام به هم افزایی برای اصلاح قوانین انتخاباتی کند.

بامیری ادامه داد: وزارت کشور می‌تواند در زمینه اصلاح قوانین انتخاباتی به استانداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و فرمانداران اطلاع دهد تا مجموعه خلاءها و نواقص قوانین انتخاباتی را به عنوان پل ارتباطی به وزارت کشور اطلاع دهند تا از این مسیر به روند اصلاح قوانین انتخاباتی کمک شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا پل ارتباطی مناطق روستایی و عشایری با بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها هستند. از کمبودهای قانونی و انتخاباتی مطلع هستند و می‌‌توانند به تقویت ظرفیت‌ها و کاهش معایب کمک کنند.

وی افزود: در هفته آینده جلسه ای را با وزیر کشور خواهیم داشت و زمینه برای تبادل نظر باز خواهد بود و از همه مسئولان روستایی، بخشی، شهری، استانی و کشور برای جمع بندی در خصوص قانون جامع انتخابات مطالعه می‌کنیم و ورود دقیقی به اصلاح قانون انتخابات خواهیم داشت.

بامیری اظهارداشت: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی پس از اینکه نظرات کارشناسی را اخذ کرد به اصلاح قانون انتخابات ورود می‌کند./

پایان پیام

نظر شما