شناسهٔ خبر: 41103074 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رکورد تازه کرونایی درآمریکا 57 هزار مبتلا در یک روز

آمریکا در زمینه ابتلای روزانه به ویروس «کرونا»، رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده و در عرض تنها یک روز بیش از 57 هزار نفر در سراسر این کشور به این ویروس مبتلا شدند. ترامپ اما مدعی شده افزایش شمار مبتلایان، خبری عالی برای آمریکاست چرا که به معنای موفقیت آنها برای شناسایی افراد آلوده است!

صاحب‌خبر -


سرویس خارجی-

سرعت شیوع کرونا در جهان با تمامی تمهیداتی که دولت‌ها اتخاذ کرده‌اند هنوز بالاست. در میان کشورها نیز آمریکا در صدر جدول مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارد. طبق آخرین آمارهای جهانی وبگاه «ورلد امتر»، تا عصر دیروز بیش از 11 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و متاسفانه بیش از 524 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا روز پنج شنبه بار دیگر در تعداد مبتلایان روزانه به کرونا رکورد تازه‌ای ثبت کرد و تنها در یک روز بیش از 57 هزار نفر در سراسر این کشور به این ویروس مبتلا شدند. «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای در مورد افزایش آمار روزانه مبتلایان در این کشور هشدار داد و آن را «بی‌سابقه» دانست. فائوچی در مصاحبه‌ای با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «آنچه که ما در چند روز گذشته مشاهده کرده‌ایم افزایش ناگهانی مبتلایانی بوده که از بدترین آمار افزایش مبتلایانی که ما دیده‌ایم فراتر است. این خبر خوبی نیست». فائوچی سه‌شنبه هفته گذشته نیز در یکی از کمیته‌های سنا هشدار داد که احتمالاً تعداد آمار روزانه مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر برسد.
خبر عالی!
در حالی که مقامات بهداشتی آمریکا از افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در این کشور
وحشت زده شده‌اند، رئیس‌جمهور این کشور با شنیدن اخبار افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان، بار دیگر مدعی شد ثبت آمار بالای ابتلا ناشی از پیشرفت آزمایش‌های تشخیصی و خبری عالی است! ترامپ در توئیتی نوشت: «موارد کرونا رو به افزایش است، زیرا آزمایش‌های ما بسیار گسترده و بسیار خوب است، به مراتب بزرگتر و بهتر از هر کشور دیگری. این یک خبر عالی است، اما خبر بهتر اینکه مرگ و میر در حال کاهش است». ترامپ در حالی مدعی شده شمار
مرگ و میرهای کرونایی در آمریکا در حال کاهش است که داده‌های وبگاه «ورلد امتر» نشان می‌دهد تاکنون متاسفانه بیش از 131 هزار آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند. شبکه سی‌ان ان نیز در گزارشی اعلام کرده شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در بین نظامیان آمریکایی طی سه هفته گذشته افزایش یافته است.این شبکه به نقل از وزارت دفاع آمریکا پنتاگون گزارش داده تا عصر روز چهارشنبه 6 هزارو 493 نفر از نیروهای ارتش آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند. منبعی در نیروی هوایی آمریکا در این باره گفته نیروی هوایی این کشور بیشتر در معرض ابتلا به کرونا
قرار دارد.
ادامه اعتراض‌ها علیه نژادپرستی
همزمان با افزایش گسترده شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا منابع خبری و رسانه‌ای گزارش می‌دهند اعتراض‌ها علیه نژادپرستی نیز با شدت و ضعف در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد. در سیاتل پس از سه هفته پلیس با یورش گسترده توانست منطقه خودمختاری را که معترضان درست کرده بودند بازپس بگیرد. شمار زیادی از معترضان در این درگیری‌ها بازداشت شدند. معترضان تلاش دارند این منطقه را دوباره از پلیس پس بگیرند. در نیویورک هم معترضان همچنان در منطقه خودمختار «سیتی‌هال» حضور دارند. از پورتلند هم گزارش رسیده که سرکوب معترضان توسط پلیس همچنان ادامه دارد. در فلوریدا نیز سرکوب معترضین برای پلیس این شهر تبدیل به سرگرمی شده است.رئیس‌ یکی از مراکز پلیس در فلوریدا گفته: «اگر اعتراضات در این منطقه به خشونت کشیده شود، از کسانی که اسلحه دارند، برای سرکوب دعوت می‌کنم».
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با اشاره به تبعات سنگین اقتصادی کرونا برای اروپا گفته، اتحادیه اروپا بدترین شرایط تاریخ خود را تجربه می‌کند.

نظر شما