شناسهٔ خبر: 41102611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایستگاه چهارم پئیش ملی" تولید، تداوم امید" در چادگان عنوان کرد:

در شرایط تحریم‌های بین‌المللی، با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی برای جبران کمبودها و ایجاد اشتغال گام برمی‌داریم

سه پروژه عمرانی در شهرک صنعتی چادگان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، ساختمان اداری ـ نگهبانی، پروژه گازرسانی و شبکه روشنایی شهرک صنعتی چادگان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه با حضور محسن صالحی‌نیا به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در شرایطی که با تحریم‌های بین‌المللی روبه‌رو هستیم، با اتکاء به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف، کمبودها را جبران و در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

محسن صالحی‌نیا افزود: در کشور ۸۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری وجود دارد که شامل شهرک‌های بزرگ و کوچک، نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی است.

وی اضافه کرد: امسال از سوی رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شد و شاخص‌هایی بر اساس استقرار صنعت و تولید تحت عنوان این نام درنظر گرفته شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: طی سال‌های متمادی شعار سال تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شد که این مهم گویای آن است که باید نسبت به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و صنایع مختلف، ظرفیت‌های منطقه‌ای معطوف شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: باید با توجه به شرایط کشور در راستای اهداف برنامه‌های اقتصادی و به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

وی گفت: سیاست‌های محوری ما در سال جاری، استقرار صنایع بر اساس ظرفیت و قابلیتی است که در مناطق مختلف شناسایی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال یادآور شد: با محدودیت‌هایی از منظر تأمین زیرساخت و منابع مالی برای استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی روبه‌رو هستیم.

صالحی‌نیا با بیان این‌که در ساختار حاکم بر صنعت و تجارت، اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های برتر در شاخص تولید و سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود، افزود: اصفهان دومین استان برتر از نظر تعداد صنایع و اشتغال و سومین استان برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: حجم بالایی از طرح‌های صنعتی در استان اصفهان وجود دارد.

به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طرح آمایش سرزمین از اولویت‌های صنایع در بخش‌های مختلف است که در شهرستان چادگان این موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. همچنین از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند درخواست می‌شود تا این هدف را تا مقصود مدیریت واردات، تلاش برای داخلی سازی نیازمندی‌ها و زنجیره تأمین در بخش صنعت و کالاهای مصارف محقق سازند.

صالحی‌نیا ابراز امیدواری کرد پروژه‌های مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در راستای بهبود زیرساخت‌های زنجیره تأمین اقدام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شهرستان چادگان از منظر امکانات رفاهی در محرومیت است.

حسین محمد صالحی افزود: فریدن بزرگ (فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت) از پنج قوم فارس، بختیاری، ترک، گرجی و اقلیت مسیحی و ارامنه تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که سند افتخار این مردم شهدایی است که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند، اضافه کرد: در این منطقه بیشتر کشاورزی و دامداری وجود دارد، اما صنعت در این راستا مورد توجه نبوده که درخواست ما تلاش و مساعدت لازم در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر است.

چادگان در غرب استان اصفهان در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد و ۱۲۰۰ کیلومترمربع مساحت این شهرستان است. ۷۰ درصد مساحت شهرستان چادگان متعلق به اراضی ملی است، ۶۵ درصد جمعیت شهرستان، روستایی و ۳۵ درصد شهرنشین است.

گردشگری و کشاورزی اشتغال قالب شهرستان چادگان است.

در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهرک صنعتی چادگان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با شهدای شهرستان چادگان تجدید بیعت کرد.

صالحی‌نیا به منظور بازدید و افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی و واحدهای صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

نظر شما