شناسهٔ خبر: 41102330 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشتار غیر مجاز دام در شهرستان بانه

سرپرست شبکه دامپزشکی بانه گفت:فردی که اقدام به کشتار غیر مجاز یک راس دام و عرضه گوشت آن در بانه کرده بود،به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

صاحب‌خبر -

کشتار غیر مجاز دام به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی سور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بانه گفت: کارشناسان بهداشت عمومی این شبکه فردی را که اقدام به کشتار یک راس دام خارج از چرخه کشتارگاه و عرضه گوشت آن کرده بود را شناسایی و با تنظیم پرونده از طریق این شبکه به مرجع قضایی ارجاع دادند.

او افزود:مقام قضایی پس از مطالعه محتویات پرونده و محرز بودن تخلف، فرد متخلف را به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز یک راس دام، به پرداخت ۲۱ میلیون ریال جریمه نقدی جایگزین یک ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

سرپرست شبکه دامپزشکی بانه از شهروندان خواست در هنگام تهیه و خرید گوشت قرمز به ممهور بودن لاشه دام به مُهر دامپزشکی توجه نمایند و در مورد سایر فرآورده‌های خام دامی به تاریخ مصرف فرآورده و داشتن مجوز دامپزشکی آن توجه و دقت کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در این زمینه، موارد را از طریق تماس تلفنی یا با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/م

نظر شما