شناسهٔ خبر: 41102269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

غیاثوند:

انجمن موی تای، فدراسیون رزمی را به رسمیت نمی‌شناسد

صحبت‌های اخیر یوسف بهتری رئیس فدراسیون رزمی با رادیو ورزش در خصوص احتمال بازگشت موی تای به این فدراسیون با موضع گیری‌ها و واکنش‌های منفی بسیاری از سوی اهای موی تای روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایمان غیاثوند پیشکسوت با سابقه و مسئول پیگیری‌های ویژه انجمن موی تای در پاسخ به این اظهار نظر بهتری گفت: حرف‌های وی به نوعی بی‌احترامی و توهین آشکار به ارکان کارشناسی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، فدراسیون بین المللی موی تای و همچنین تصمیم منطقی شهرام عظیمی سرپرست وقت این فدراسیون تلقی می‌شود چرا که جدا شدن موی تای از فدراسیون رزمی نه یک نظر شخصی و سلیقه‌ای، بلکه مطابق با قوانین ایفما و کارشناسی‌های چند ساله وزارت ورزش انجام گرفت که از آن جمله می‌توان به دیدگاه‌های حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فرد کارشناس اسبق شورای ساماندهی سبک‌های رزمی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد.

وی ادامه داد: عالیترین مرجع فنی و اجرایی ورزش‌های مبارزه‌ای، انجمن‌های متولی این رشته‌ها هستند که دارای عضویت جهانی بوده، ضمن اینکه هیات رییسه هر انجمن نیز مجری مصوبات مجمع است.

عضو سابق هیات رییسه انجمن موی تای عنوان کرد: در مورد موی تای، کیک بوکسینگ واکو و ساواته مواضع اعضای مجمع و هیات رییسه کاملا شفاف و طبق قوانین جهانی، عدم همکاری با فدراسیون رزمی است‌. فداسیون بین المللی موی تای (ایفما)، واکو و فدراسیون بین المللی ساواته نیز رسما و بارها از قبل تاکنون اعلام کرده‌اند که فدراسیون رزمی به هر شکل و عنوان را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: فدراسیون رزمی که مدعی انجمن‌هاست، مگر کل بودجه‌اش چقدر است که بتواند از عهده هزینه انجمن‌ها برآید؟ این فدراسیون در خوشبینانه‌ترین حالت و با بودجه کمیته ملی المپیک کمتر از یک و نیم میلیارد بودجه دارد که کفاف حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری خودش را هم نمی‌دهد. به همین دلیل است که هنوز بدهی حق عضویت انجمن‌موی تای به مبلغ ۴۵۰۰ دلار از چند سال قبل تاکنون باقی است.

مسئول پیگیری‌های ویژه انجمن موی تای اظهار داشت: فرض کنیم ایفما نامه به رسمیت نشناختن و سوء مدیریت در فدراسیون رزمی را به دفعات ارسال نمی‌کرد و هیچ منع اساسنامه‌ای نیز از بابت زیرمجموعه بودن موی تای در این فدراسیون وجود نداشت، سوال این است در مدت شش سال اخیر و تصدی گری فدراسیون رزمی در موی تای، آیا جز ده‌ها حاشیه و فجایعی که زبان از گفتنش شرم دارد اتفاق نیفتاد؟ 

ناظر و نماینده سابق کمیته ملی المپیک در انجمن موی تای گفت: بهتری با استناد به کدام کارنامه موفق، سنگ بازگشت موی تای را به سینه زده و عنوان می‌کند که موی تای به خاطر یک تصمیم اشتباه و شخصی به فداسیون انجمن‌های ورزشی رفته است؟ صراحتا می‌گویم موی تای آن شش سال هم اشتباهی به فدراسیون رزمی برگشته بود و مطمئنا اگر کج سلیقگی‌ها و تصمیمات خلق الساعه مسئولان وقت نبود، این ورزش اکنون شرایط بسیار بهتری را تجربه می‌کرد.

غیاثوند  مدعی شد: به نظر می‌رسد اینگونه اظهارنظرهای غیرکارشناسانه با هدف التهاب و ایجاد تشنج در خانواده موی تای بیان شده است وگرنه دلیلی ندارد برای رشته‌ای که سال گذشته با قهرمانی در قاره آسیا، برای کشور افتخارآفرین بوده است، آدرس غلط متصور شویم.

وی در پایان یادآور شد: هرگونه اظهار نظر در مورد مسایل جاری ورزش باید از زبان یک مدیر متخصص و تحصیل کرده ورزشی عنوان شود، حال آنکه طبق مستندات آقای بهتری با داشتن مدرک لیسانس مهندسی، فاقد این خصوصیت است و اظهارات اخیر وی در مورد غیبت کیک بوکسینگ واکو در بازی های ورلد گیمز، ناشی از همین ناآگاهی است. به نظرم وی اگر بجای این صحبتها، وقتش را صرف ساماندهی  سبکها و انجمن های متبوعه آن فدراسیون کند، مطمئنا نتایج بهتری کسب خواهد کرد.

 

IMG-20200703-WA0008

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما