شناسهٔ خبر: 41101116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

در عرصه فرهنگی باید آتش به اختیار باشیم / ضرورت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

امام‌جمعه ساری اظهار کرد: در عرصه فرهنگی باید آتش به اختیار باشیم و گروه‌های جهادی برای سامان بخشی به حوزه مد و لباس خط تولید دوخت و دوز پوشاک اسلامی را راه‌اندازی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز ۱۳ تیر در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران اظهار کرد: همه شما برادران و خواهران ایمانی‌ام و خودم را به توبه، تقوا، دوری از گناه، پرهیزگاری، پاکی و پاک‌دامنی بهترین راهکار‌های نجات سفارش و توصیه می‌کنم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به ولادت باسعادت امام هشتم شیعیان حضرت ثامن‌الحجج (ع) اشاره کرد و گفت: به فرمود: ه امام رضا (ع) «ایمان یعنی واجبات خدا را انجام دهید و حرام را ترک کنید.

وی با اشاره به اهمیت تبیین معارف دین از دوران کودکی و طفولیت، خطاب به پدران و مادران امروزی بیان کرد: همانند نیاکان خود فرزندانتان را با اصول و فروع دین آشنا کنند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به‌روز قلم و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله از قلم در راستای تحکیم ولایت و محبت به اهل‌بیت (ع)، تقویت انقلاب اسلامی، ترویج آرمان‌های شهدا و امام راحل و آثار مکتوب خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بهره‌گیری شود.

امام‌جمعه ساری به جنایت آمریکا در خصوص شلیک به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر اشاره کرد و افزود: جنایات حیرت‌انگیز و شرارت‌های استکبار جهانی فراموش ناشدنی است. روحیه استکبارستیزی و آمریکاستیزی ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا روح شهدای ما را شاد می‌کند.

وی به بازگشت شهدای مدافع حرم «سعید کمالی» و «علی جمشیدی» بعد از چهار سال به میهن اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، توصیه‌های بهداشتی برای تشییع پیکر مطهر این شهدای والامقام رعایت شود.

امام‌جمعه ساری با اشاره به اوج‌گیری کرونا در برخی شهر‌های استان، و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و افزود: مردم از حضور در تجمع‌ها پرهیز کنند، با ماسک و دستکش در اماکن پرتردد و عمومی حاضر شوند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به ابتذال فرهنگی اشاره کرد و گفت: به‌جای مبارزه با مظاهر بدحجابی در سواحل و جنگل و خیابان‌ها باید با تشکلات زیرزمینی که افسارگسیختگی و ابتذال فرهنگی را ساماندهی و مهندسی می‌کنند، برخورد کنیم.

وی تأکید کرد: باید از ادارات دولتی و نهادها، شهرداری‌ها شروع کنیم. بانوان حقوق‌بگیران نظام هستند؛ باید توصیه کنیم که حجاب را حفظ کنند. عموم کارکنان دولت نباید خانواده‌های آن‌ها از اصل رعایت فرهنگ پوشش و عفاف به دور باشند.

امام‌جمعه ساری اظهار کرد: در عرصه فرهنگی باید آتش به اختیار باشیم به‌طور مثال خیاطی با دوخت رایگان چادر، بانوان و دختران جوان را تشویق به پوشش برتر می‌کند باید ازاین‌دست اقدامات در جامعه اسلامی زیاد باشد.

وی به گلایه‌های خانواده‌های متدین برای تهیه پوشاک مناسب از بازار اشاره کرد و گفت: چادر در فروشگاه‌ها پیدا نمی‌شود گروه‌های جهادی که در جبهه مقابله با کرونا خط تولید اقلام بهداشتی شامل: ماسک، دستکش، گان، مواد ضدعفونی‌کننده و شیلد ایجاد کرده بودند و برکات این اقدام در جامعه ملموس است برای سامان بخشی به حوزه مد و لباس خط تولید دوخت و دوز پوشاک اسلامی را راه‌اندازی کنند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به افسارگسیختگی اقتصادی، خاطرنشان شد: باید خود نظارتی در بین اصناف و بازاریان وجود داشته باشد تا نرخ‌ها بدون حساب‌وکتاب افزایش پیدا نکند.

وی بر ضرورت ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید: «امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی واجب است.»

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص دست‌های آلوده به ویروس کرونا و اقتصاد اشاره کرد و افزود: هردو به‌شدت واگیردار هستند؛ فساد همانند کرونا واگیر دارد اگر با فساد مبارزه نشود اشاعه پیدا می‌کند. دست‌های آلوده با کرونا را با شستشو می‌توان پاک کرد، اما دست مفسدان اقتصادی باید قطع شود. مسئولین امر در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی قاطع باشند.

وی بیان کرد: قدردان تلاش‌های دستگاه قضایی استان مازندران هستیم و انتظار داریم دستگاه قضایی استان ماهانه اقداماتی که در بحث مبارزه با فساد انجام می‌دهد را از تریبون نماز جمعه به مردم گزارش دهد. /شبستان

انتهای پیام/

نظر شما