شناسهٔ خبر: 41100133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عامل بازدارنده از گناه و معصیت راهکار غلبه بر توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه تقوا عامل بازدارنده از گناه و معصیت و راهکار غلبه بر توطئه‌های دشمنان است، گفت: باید تلاش کنیم تا با رعایت تقوا و بسط و گسترش آن در جامعه زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم آوریم.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید حسن عاملی ۱۳ تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درست شده بود، افتضاح عظیمی برای آمریکا و موفقیت بسیار بزرگی برای ایران درست شد.
وی افزود: آمریکا به‌صورت غیرقانونی می‌خواست تحریم تسلیحاتی ایران را که به‌زودی طبق مفاد برجام تمام می‌شود تمدید کند اما نه تنها روسیه و چین بلکه متحدان اروپایی آمریکا نیز با این قانون شکنی مخالفت کردند.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: آمریکا در نهایت تنهایی و انزوا ماند و این ۱۰۰ درصد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ضرر ترامپ تمام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: بعد از این شکست بزرگ حقوقی و سیاسی آمریکا معلوم شد که دیگر آمریکا کدخدای شورای امنیت نیست.
عاملی ادامه داد: با این قلدری، دیکتاتوری، یکه تازی و فزون‌خواهی آمریکا از کسانی که در داخل کشور نامه می‌نویسند و می‌گویند راه نجات ما آمریکاست سوال می‌کنیم کشوری که به نهادهای بین المللی و مواثیق بین المللی ذره‌ای احترام نمی‌گذارد آیا به پیمان شما احترام می‌گذارد؟

وی ادامه داد: وقتی آمریکا و اروپا می‌گویند ایران حق تحقیقات موشکی و پرتاب ماهواره ندارد با این که برجام بالصراحه آن را اجازه می‌دهد و اینکه آنها دانشمندان حساس هسته‌ای ما را ترور کردند. آیا از این نمی‌فهمید که فردا بعد از تسلیم شدن در برابر شروط آمریکا آنها ذره‌ای برای تقویت بنیه علمی ما اقدام نخواهند کرد، بلکه قطعا مانع از تحقیقات علمی و رسیدن به فناوری‌های جدید و استراتژیک خواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: تروریست‌های داعش از ۸۰ کشور به سوریه وارد شدند و به طور مدام داد می زدند که سر مار در ایران است و مقصد ما ایران است، آیا شما منتظر می‌ماندید که جنگ به داخل ایران و به داخل خانه کشانده شود؟
وی گفت: هم ترامپ و هم کلینتون گفتند که داعش را ما درست کردیم و در اثر آن ۴۰۰ هزار نفر در سوریه کشته شدند، آیا اینها با این جنایات برای ما خیرخواه می‌شوند؟ 
امام جمعه اردبیل ادامه داد: این هفته پمپئو ابراز خوشحالی کرد که این قانون اثر خود را نشان داد یعنی برای گرسنه نگه داشتن یک ملت و کودکان و زنان آنها اظهار خوشحالی می‌کند و آن را برای کشور آمریکا پیروزی می‌داند در حالی که عین شکست، ذلت و خواری است.

عاملی به وضعیت متحدان و کشورهایی که به آمریکا دل خوش کرده بودند اشاره کرد و گفت: کشوری وجود ندارد که که به دستورالعمل آمریکا عمل کرده و خوشبخت شده است، حسنی مبارک در آخرین لحظات زندگی خود در وصیت نامه‌اش می‌گوید؛ «من به این نتیجه رسیدم هرکس به آمریکا تکیه کند، آخر سر لخت می‌ماند.»
وی ادامه داد: مصدق دقیقاً به حرف آمریکا عمل کرد و گفت شاه کلید دست آمریکاست و از دامن انگلیس به دامن آمریکا غلطید اما آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد مزد خوبی به حسن اعتماد او داد.
امام جمعه اردبیل تاکید کرد: آمریکا به کدام متحد خود احترام گذاشته که به ما هم بعد از تسلیم و پذیرش اصول او احترام بگذارد؟ بن سلمان تمام کشور و تمام ثروت عربستان را در اختیار ترامپ گذاشت اما اهانت‌هایی که ترامپ به او و پدرش کرد وقیحانه‌ترین اهانت بود.
وی در پایان به افرادی که در داخل کشور دم از مذاکره می‌زنند، گفت: حال شما با چه منطقی ایران را به مذاکره با این مرد دیوانه تمام عیار دعوت می‌کنید؟ 

انتهای پیام

نظر شما