شناسهٔ خبر: 41099121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امام جمعه قم: تقویت مقاومت و شکستن تحریم ها اولویت اصلی ماست

صاحب‌خبر -

شفقنا-امام جمعه قم با بیان اینکه برای ما فرقی نمی کند که چه رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار می آید، ابراز کرد: برای ما مهم این است که محور مقاومت تقویت و تحریم ها شکسته شود.

به گزارش خبرنگار شفقناقم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ حدیث و مناظره از امام رضا برای ما باقی مانده است، عنوان کرد: ورود عالمانه امام رضا(ع) به مباحث علمی یک فصل درخشان در حکمت عالم اسلام به شمار می آید.

او سیره اجتماعی امام رضا(ع) را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امام رضا(ع) بسیار صدقه می داد و از تکبر دور بود و با نیازمندان همدل و همنشین و همراه بود، مهمان نواز و سخاوتش خیره کننده بود.

امام جمعه قم افزود: در آن مقطع جهان اسلام با بیرون خود ارتباطات فکری بیشتر برقرار کرده بود و امام رضا(ع) در چنین میدان پرجدلی به دفاع از حکمت اسلامی پرداختند.

او با بیان اینکه ائمه اطهار با وجود فرواز و فرودها، از ادعای حاکمیت و خلافت اسلامی عقب نشینی نکردند، ادامه داد: هیچ گاه ائمه ما از فراگیری عدالت در جامعه و از مبارزه با ظلم و ستم عقب ننشستند.

اعرافی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه یادآور شد: ویروس کرونا زنگ بیدارباش برای انسان بود، این واقعه برتر بودن اراده خداوند بر دیگر اراده ها را به همگان نشان داد. عمر، مسئولیت، جوانی، سلامت و امکانات ما در معرض خطر بوده و روزی تمام این ها فانی خواهد شد، باید از این وقایع درس بگیریم.

او با تاکید بر اینکه هنوز از شر کرونا خلاص نشده ایم، بیان کرد: رعایت همبستگی و مواسات و عمل به شیوه نامه های بهداشتی از وظایف مهم ما در ایام پیش رو است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: باید توجه کنیم که در شرایط سخت این روزها، چرخ صنعت باید بچرخد، مجلس باید اقدامات لازم برای کاهش فشار اقتصادی به مردم را مورد توجه قرار دهد.

او با اشاره به ویژگی های حاکمیت آمریکا مطرح کرد: حمایت از مستبدان و قدرت های استبدادی در سراسر عالم، حمایت از تروریسم، ترویج فرهنگ مادی گرایی، تخریب فرهنگ بشری در عالم، تخریب محیط زیست، بی اعتنایی به مستضعفان عالم، اشغال گری، جنگ افروزی و کشتار مردم در بیش از صد جنگ، غارتگری و استعمار نو، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه سلاح های کشتار جمعی و عهدشکنی از جمله این ویژگی های ناپسند و زشت است.

اعرافی ناکامی های اخیر آمریکا را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: آمریکایی ها اخیرا در عین الاسد سیلی محکمی از ما خوردند و پیچیده ترین سیستم های آن ها ساقط شد.

او ادامه داد: در صحنه دریا از ما شکست خوردند، در شورای امنیت شکست خوردند و در کرونا مدیریت ضعیفی داشتند، اخیرا هم مسئله تبعیض نژادی در این کشور مردم را به مقابله علیه حکومت واداشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه برای ما فرقی نمی کند که چه رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار می آید، ابراز کرد: برای ما مهم این است که محور مقاومت تقویت و تحریم ها شکسته شود.

او حق نقد را قابل قبول دانست و یادآور شد: تحریک جامعه در چنین شرایط سخت و مشکل دار کاری غیرقابل قبول بوده و ما هدایت جامعه به سمت خلاف های دیگران و نسبت دادن آن به مقامات عالی را نادرست می دانیم، چرا که سازوکارهای قانونی برای این منظور مشخص شده است.

اعرافی، دفع فتنه داعش و پیشرفت در علم و فناوری را از نتایج تدبیر رهبر انقلاب دانست و بیان کرد: امروز کسانی هستند که با نام امام خمینی(ره)، آرمان های ایشان را زیرپا گذاشته اند.

او اظهار داشت: رهبر انقلاب مفسر آرمان های حقیقی امام راحل بوده و جفاکاری با سخنان نادرست و غیرمنصفانه برای ما غیرقابل قبول است.

نظر شما