شناسهٔ خبر: 41099080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طباطبایی نژاد:

اگر شهرداری حمایت نمی کرد پروژه سالن گلستان شهدا بر زمین مانده بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در این سه سال کارهای بزرگی انجام داده است؛ پروژه نمایشگاه بین المللی و سالن گلستان شهدا پیشرفت مناسبی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز جمعه _۱۳ تیرماه_ در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه اصفهان، اظهار کرد: انشاالله خداوند متعال به برکت ولادت مبارک امام رضا (ع) به همه ما توفیق توبه و بازگشت به سوی خودش را عنایت بفرماید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین صفات مؤمن حب فی‌الله و بغض فی‌الله است؛ در حقیقت مؤمن کسی است که خداوند و دوستان خداوند را دوست دارد و از دشمنان خداوند متعال بیزار است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شیطان همواره انسان را برای تبعیت از راه نادرست وسوسه می‌کند، گفت: یکی دیگر از صفات مؤمنان این است که محبت به خداوند و عشق به رسول‌الله را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند. مؤمنان کسانی هستند که پدر، همسر، فرزند و خانواده خود را بر خداوند متعال مقدم نمی‌دارند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) ایمان هیچ‌کس به خداوند خالص نیست مگر اینکه خداوند در نزد او از نفس، مال، خانواده‌اش و کل مردم محبوب تر باشد. باید علاقه خود به پروردگار را در عمل خود نشان دهیم؛ ترجیح امر خداوند متعال بر منافع مالی و مادی در این دنیا، یکی از شاخص‌های خلوص ایمان به خداوند است. مؤمنی که خداوند متعال را نه برای دنیا و نه برای آخرت دوست می‌دارد، خلوص نیت دارد.

خطیب جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم در خصوص حضرت امام رضا (ع)، ۱۴۰ سال پیش از تولد ایشان، اظهار کرد: بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) هیچ غم‌داری امام رضا (ع) را زیارت نمی‌کند مگر اینکه گرفتاری‌اش از بین برود. کسی‌که با زبان، استغفرالله بگوید اما به معنای واقعی کلمه از گناه خود پشیمان نباشد، تنها خودش را به تمسخر گرفته است.

وی با اشاره به ۱۴ تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها یادآور شد: نقش شهردارها در هر کشوری غیرقابل انکار است و فرهنگ و زیبایی هر کشوری به دست شهردارهای آن کشور است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسافران از نظافت و خرمی شهر زیبای اصفهان لذت می‌برند، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش مهمی در نظافت و چهره شهر دارند. خوشبختانه شهرداری‌های ما پس از انقلاب همگی فعال بوده‌اند.

اگر شهردار حمایت نمی‌کرد پروژه سالن گلستان شهدا بر زمین مانده بود

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری در این سه سال کارهای بزرگی انجام داده و در دوره‌های قبل نیز اقدامات مهمی انجام شده بود. نمایشگاه اصفهان و سالن گلستان شهدا پیشرفت بسیار مناسبی داشته است. اگر شهردار اصفهان حمایت نمی‌کرد پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان بر زمین مانده بود و خوشبختانه شهرداری برای انجام این کار همت کرد.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: شهردار منطقه ۶ نیز انصافاً زحمات زیادی در این حوزه کشیده‌اند و از زحمات ایشان و کارگرانی که برای رونق شهر تلاش می‌کنند تشکر ویژه می‌کنم.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۶ تیرماه به عنوان روز ملی مالیات، ادامه داد: مالیات در همه دولت‌ها و دوره‌های تاریخی نیز بوده و نباید با فردی که تخلف مالیاتی کرده و اکنون حاضر به پرداخت میزان فرار مالیاتی خود است، در اداره مالیاتی بدرفتاری شود. هیچ اداره‌ای حق بی‌احترامی به مراجعه‌کننده‌اش ندارد و قرآن دستور داده که حتی به کفار هم نباید فحاشی کنیم؛ مؤمن باید زبان و رفتار درستی داشته باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اداره مالیاتی نباید مراجعه کنندگان را از جمهوری‌اسلامی دلسرد کند. ما مالیاتی که انسان‌ها را از دین و از جمهوری‌اسلامی دلسرد کند نمی‌خواهیم و باید طلب مالیاتی با ادب و با احترام پس ستانده شود.

وی با اشاره به نامه یکی از فعالان سیاسی مجمع روحانیون مبارز به مقام معظم رهبری در خصوص گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، افزود: مگر جابجایی دولت‌ها با رهبری است؟ مگر رهبر، رئیس جمهور و وزرا را تعیین می‌کند؟

وی یادآور شد: به‌خدا در دنیا دموکراسی مثل کشور ما در هیچ کشوری وجود ندارد. نباید نیمه خالی لیوان را نگاه‌کنیم باید به زحمات و تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت نیز نگاه کنیم. فروش بنزین ایرانی به ونزوئلا به رغم تهدیدهای ایالات متحده موجب حیرت و تعجب سیاستمداران دنیا شده است.

نظر شما