شناسهٔ خبر: 41098975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت یزد: قوه قضاییه مبارزه با فساد را ادامه دهد

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: توقع مردم از قوه قضاییه این است، مبارزه با فساد و مفسدان را در تمامی عرصه‌ها به خصوص در بخش اقتصادی تا حصول نتیجه نهایی در کشور ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: این مبارزه نه تنها به صورت مقطعی بلکه باید به صورت گسترده و برای پایان دادن به مفاسد در کشور ادامه داشته باشد.

وی همچنین به هفته قوه قضاییه و هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی و یاران او نقش مهمی در مبارزه با منافقان کوردل داشتند و باید یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده و اهداف آنها همواره در جامعه گرامی داشته شود.

خطیب نمازجمعه یزد به افزایش قیمت برخی کالاها در ماه های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: برخی مشکلات اقتصادی به خاطر شیوع کرونا،  بخش زیادی از آن به خاطر تحریم‌های ظالمانه و بخشی هم نتیجه ضعف مدیریت‌هاست .

آیت‌اللهی اظهار کرد: مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه از دولت و مسوولان امر انتظار دارند با عاملان گرانی برخورد کنند،  و با نظارت و مدیریت قوی‌تری برای کاهش آلام مردم وظایف خود را دقیقا انجام دهند.

امام جمعه موقت یزد همچنین به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خدمت مدیران به مردم و حل مسائل و مشکلات با همدلی و تعامل سازنده اشاره کرد و گفت: توجه به توصیه‌های معظم‌له  ضامن اقتدار  کشور و شکست دشمن است.

آیت‌اللهی همچنین یاد و خاطره سومین شهید محراب آیت‌الله محمدصدوقی ( ره) نماینده سابق حضرت امام(ره) در استان یزد و نیز امام جمعه فقید یزد مرحوم جحت‌الاسلام شیخ محمد علی صدوقی فرزند وی را گرامی داشت و به خدمات و نقش آنها در انقلاب اسلامی پرداخت .

وی  همچنین به میلاد حضرت امام رضا (ع)، سیره، شخصیت و فضایل و مناقب ایشان اشاره کرد و بر یپروی مردم و جوانان از این امام همام تاکید کرد .

  با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور حفظ سلامت مردم و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نمازجمعه امروز در ۱۳ شهر و روستاهای استان در شهرستان های تفت، میبد، خاتم و اردکان لغو شد. 

با توحه به تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا  و با هدف با رعایت مقررات بهداشتی تنها در ۱۵ شهر و روستاهای شهرستان های یزد، مهریز ، بافق، بهاباد، اشکذر و ابرکوه نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه شد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر  ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند..

معاون وزیر بهداشت گفت:  تاکنون  ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.

وی گفت: این بیماری همه جهان را در بر گرفته است. مردم برای کمک به کنترل آن، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده باشد و بقیه استفاده نکنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

نظر شما