شناسهٔ خبر: 41098926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فشار اقتصادی را با گزینش مسئولان کارآمد و انقلابی برطرف کنید

امام جمعه ساوه بخشی از نابسامانی اقتصادی را نتیجه اختلافات، بی تدبیری‌ها، ناشایسته سالاری و مسوولان خسته و پشیمان دانست و اظهار کرد: فشار اقتصادی را با مبارزه با فساد، گزینش مسئولان کارآمد و انقلابی و جوان و حزب اللهی و گفتمان مقاومت و تدبیر واقعی و مناسب باید برطرف کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با ابراز تاسف از برخی سیاسیون و احیاناً برخی افراد که در لباس مقدس روحانی درآمده و به جای نامه سرگشاده نوشتن به استکبار و صهیونیست، نامه سرگشاده به ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند گفت: اگر به قصد اصلاح امور و خیرخواهی به رهبری معظم نامه‌ای می‌نویسید، چرا سرگشاده و انتشار عام می‌نویسید تا در کشور ایجاد التهاب کنید.

وی افزود: یک سئوال مهم این است که چرا سخنان و مواضع شما تکرار مواضع و سخنان صهیونیست‌ها و سران استکباری است؟! بعضا شاهدیم که سخنان و ادعای اسرائیل غاصب از سوی برخی مدعیان و متلبسین به لباس مقدس تکرار می‌شود که هم مشروعیت نظام و هم مقبولیت نظام را زیر سئوال می‌برد. 

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر اینکه مردم نه از اصل نظام اسلامی خسته و ناراحت‌اند و نه از شعارهای آن فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: مردم حرفشان این است که برخی مسوولین از ارزش‌های اسلامی و شعارهای انقلاب مثل عدالت اجتماعی و رسیدگی به محرومین غافل شدند، در تشییع جنازه سردار دل‌ها که انقلابی‌ترین و نزدیک‌ترین یار وفادار رهبری معظم بود، شاهد بودیم همین مردم چگونه دنیا را مبهوت خود کردند.

حسینی افزود: حاصل سخنان شما تغییر مدل حکمرانی است که در فتنه 88 جزء الگوی زیست مسلمانی بیانیه آن بود و اینک فقه سیاسی نظام سکولار منهای ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی ما تکلیف هر شخص و هر دستگاهی مشخص است، افزود: چرا عملکرد غلط و ناکارآمد خودتان و دستگاه‌های مختلف را به رهبری نسبت می‌دهید، اگر رئیس جمهور و مجلس هیچ کاره است پس چرا برای انتخابات آن همه هزینه می‌کنید و سر و دست می‌شکنید؟!

امام جمعه ساوه در ادامه اشاره‌ای به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور کرد و ادامه داد: بخشی از این وضعیت به خاطر کرونا بوده و همه گیر و بین المللی است و بخشی دیگر هم ناشی از تحریم ظالمانه دشمن است که عده‌ای گمان می‌کردند با مذاکره با دشمن برطرف می‌شود که رهبری معظم انقلاب با طرح نرمش قهرمانانه و فراهم کردن همه راه‌ها برای مذاکره عادلانه با آمریکا و اروپا، حجت را همگان تمام کردند که دشمن غدار است و کینه توز و نمی‌توان به آن اعتماد کرد، الان میوه‌های زهر مار برجام نصیب ما شد. 

وی افزایش قیمت برخی اقلام را نتیجه برجام دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت دلار 3700 تومانی به 20 هزار تومان و پراید 30 میلیون تومانی به 90 میلیون از میوه‌های برجام است نه ناشی از رویکرد انقلابی در سیاسی خارجی، لذا رویکرد انفعالی خسارت بار بود و نتیج‌اش فشار اقتصادی بیشتر خواهد بود.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: ادامه مذاکره با آمریکا و اروپا برای گشایش اقتصادی تکرار خطاست،  چنانکه آقای رئیس جمهور مذاکره دوباره با آمریکا را دیوانگی دانستند و آقای  ظریف اقرار کردند که توافق با آمریکا به اندازه جوهری روی کاغذ ارزش ندارد. 

وی گفت: دل بستن به نتیجه انتخابات آینده آمریکا توهمی بیش نیست و راه نجات کشور، اقتدار و اتحاد در زیر سایه ولایت است و مذاکره با دشمن غدار حماقت است. 

حسینی بخش دیگری از نابسامانی اقتصادی را نتیجه اختلافات، بی تدبیری‌ها، ناشایسته سالاری  و مسوولان خسته و پشیمان دانست و اظهار کرد: فشار اقتصادی را با مبارزه با فساد، گزینش مسئولان کارآمد و انقلابی و جوان و حزب اللهی و گفتمان مقاومت و تدبیر واقعی و مناسب باید برطرف کرد. 

خطیب نماز جمعه ساوه افزود: راه چاره اصلی برطرف کردن گرانی و تورم و تقویت تولید داخلی و جهش تولید است، کاهش پایه پول ملی باعث آشوب در بازار می‌شود و راه حل آن اتحاد مسوولان در حل مشکلات است، به جای انتخابات، کمی هم به فکر ملت باشید.

انتهای پیام/

نظر شما